25 Ekim 2015 Pazar

Roller ve Hayaller

"İş, okul, kariyer, evlilik gibi rol ve sorumluluklar alıp büyüdüğümüzü sanırız. Sadece roldür bunlar. Bunların arkasına sığınırız. Böyle bir döngüye gireriz. Böyle bir döngüye girmeyenleri de o döngüye sokmaya çalışırız. Çünkü hepimiz sıradan çoğunluk olmalıyız. Aynı ürünleri, duyguları, düşünceleri, hayatları tüketen benzeşikler.
Böyle bakımca hayat net, belirgin. Hâlbuki hayat çok seçenekli. Hayallerimiz de çok çeşitli. Gerçek yaşam gerçekler hayallere gereksinim duyar. Hayaller ise gerçekleri sevmez, gerçeklere geeksinim duymazlar.
Gerçekler bir alışkanlığa dönüşür, bunu bozan ise hayallerimizdir."(Sade ve Derin, syf.93 Roller ve hayaller)
Alıntı yapmamak için sabrettim, topluca tek yazıda bahsetmek istiyordum kitaptan ama dayanamadım çünkü aynı anda 6 kitap okumak gibi bir pis huy edindim ve bir türlü kitap bitiremiyorum. Vizeler için okuyacağım kitaba başlamadan önce Sade ve Derin'i bitirmeye karar aldım. Biter aslında; ince kitap fakat sindirerek ve altını çizerek okumayı seviyorum. Elimden geldiğince hızlanacağım artık :)
Sevgiler
Kız

8 yorum:

  1. hımmmm bak burdaki alıntı valla billa çok doğru. bu rollerle toplumda var olduğumuzu sanıyoruz. bunlar kalkan gibi bizim için. mesela sen şimdi öğrencisin ya tamam öylesin artık halbüse sen öğrenci olmadan da bir insansın. bu etiketler saçmalıktan başka bişi değil.

    bu yazını koycam bi ara bilokuma. ya baksanaa, hani çekmiştin ya sade derinle foto, bi ara koysana bloga benim için yaa, alayım burdan işteee :) bu arada, roller ve hayaller tam benlik isim yaaa :) insanlar çok sahte biliyo musun yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O etiketler sınıf farklarını oluşturup toplumu gruplardırıyor ya zaten.
      Çok ince düşüncelisin Deep :) Bloğum artık kendi yağında kavrulsun bence, paylaşma bu yazımı olur mu? :)
      O fotoğrafı kitabın hakkındaki yazıyı yazdığımda paylaşacağım yoksa yazıya ne resim bulurum başka :D
      İnsanlar çok sahte ve bu halleri beni iğrendiriyor...

      Sil
  2. Deeptone yine hakli. Benim en cok yakindigim mevzulardan biri bu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklı tabi yaa :))
      Sıkıntılı bir mevzu işte. Keşke kimse kimseyi etiketlemeye çalışmasa.

      Sil