13 Kasım 2015 Cuma

Atarlandım

Genellemelerden nefret ediyorum. (Evet, bu söylediğimde bir genelleme ama işin parodoks kısmı umrumda değil şuan.) Bir insana sert davranırsan sağlam bir kişiliği olur, şu kadar soru çözmezsen hiçbir şey yapamazsın, şarkı dinlenerek ders çalışılmaz, şişman/zayıf kızlar çirkindir, sayısal zekanız yoksa müzikten anlamazsınız, doğuştan yeteneğiniz yoksa resim çizemezsiniz, kahvaltı yapmazsan olmaz ve yaptığında da şunu şunu ve şunu yiyeceksin, farklı düşüncelerin varsa toplumda yer edinemezsin, insanların hepsi kötüdür v.s. Kendilerini iyilemek için sınırlar çizen ve bu sınırın dışındaysan bir nane değilsin muamelesi yapan kıt zekalı insanların sözleri. Evet, kendini beğenmek ve kendinle barışık olmak çok önemli ve güzel ama bunu başkalarını eleştirmeden yapmak gerek; eleştirdiğiniz insanın duygu dünyasına kara bulutları yollamayın ve sivri dilli olmayın. Yeter ya!

Sevgiler
Kız

10 yorum:

  1. Genellemeler kaideyi bozmaz.
    Şarkı dinleyerek lys ve ygs çalıştım öyle mutluydum. Simdi üniversiteye gidiyorum.
    Demekki bir sey olmazmış.
    Farklı düşüncelerimi toplum kabul etmesede olur ben hala o düsüncelere sahibim.
    Beni eleştirenler kendilerine baksınlar bakmadıklardan eleştiriyorlar
    Eleştirilere açığım ama herkesin bir sınırı var bende. O sınirı aşanı dinlemem bile.
    Kendi kendine konuşur.

    Seni sinir edeni görmezden gel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ya, bozmamalı zaten.
      Aynen öyle. Ne alıp veremedikleri var şu şarkılardan anlamıyorum.
      Her birey farklı düşünebilir sonuçta, hatta öyle olduğu için bireydir ya bazen :)
      Yapıcı eleştiriye belli bir dozda açığım, yıkıcı eleştiri yapanları ise aynen dediğin gibi dinlemem bile.
      Bu dediğini her zaman yapabilmeyi temenni ediyorum.

      Sil
  2. Geçenlerde üslubun öneminden bahsetmistik bizde. Elestiri yapmak ve elestiri alabilmek onemli ama amac yıkıcı olmaksa zaten bunun kimseye yarari olmaz, gereksiz polemikler disinda tabi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle ama naalesef toplum olarak pek bir seviyoruz bu tip saçma polemikleri :/

      Sil
  3. haklısın. boş laflar bunlar. kafaya takmamak lazım gül geç yaa :)

    YanıtlaSil
  4. Yaaaa aynı bensin sen haaa daha bi sevdim şimdi senii atarını yerim :D

    YanıtlaSil
  5. oysa farklı düşünceler ve yollar insanı bilinmedik vukuflarla, izlenimlere götürür. ne denli, herkesin bir bildiği var ki, millet o yönü seçiyor düşüncesi vurgun olsa dahi, insan sınırlarının dışına çıkıp, belli bir pencereden bakmak yerine, pencerenin dışında ki kapalı odadan çıkıp her tarafı gördüğü vakitler ufkunun daha çok açıldığını düşünürüm. eleştiri yapmak, düşünceleri beyan etmek her daim güzeldir. insan kendisi harici başkalarının fikriyatlarını da öğrenmiş olur. lakin bunu adabına göre, kimseyi rencide etmeyip karşındakinin kişinin emeğini hor görmeyecek biçimde yapmak önemlidir. ah, yazını okuyunca biraz çeneme vurdu. ama başıma gelip, çevremde de gördüğümden duramadım, affola. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoo, düşüncelerini ifade etmenden memnun oldum hatta :))

      Sil