20 Ocak 2016 Çarşamba

Julie & Julia -Film-


Şuan çok üşenmeme rağmen yazıyorum bu yazıyı bu sebeple biraz tatsız olabilir.
2009 Amerikan yapımı romantik-komedi ve dram filmi. Konusu kısaca: İş hayatından sıkılmış olan Julie'nin nev-i şahsına münhasır tarzıyla başarılı bir yemek kitabı yazarı Julia Child'ı kendine idol edindikten sonra annesinden aldığı Julia Child yemek kitabındaki tariflerle kendine "365 gün ve 524 yemek" hedefi koyduğu bir blog yazmasıdır. 
Büyük beklentilerle başladım filme ama niye bilmiyorum yeterince beğenmedim. Sonunu güzele bağlamışlar ama film süresince bahsedilip geçilen olaylar, insanların birbirlerine olan tutumları... Aslında hayatı anlatan bir filmdi ama ne bileyim yaa. Ne iğrenç bir eleştiri yazısı oldu bu da. Emaaan
Haa bu arada film gerçek iki hayat hikayesini anlatıyormuş ben bunu filmin sonunda çıkan aşağıdaki yazıdan anladım(Halbuse konusunu okusaymışım konuda da yazıyormuş :D ). Uyuz film sitesi çevirmemiş bu kısmı ben çeviri şeklinde de yazayım hemen.
"Paul Child has died in 1994 at the age of 92.
Julia Child has died in 2004 at the age of 91.
Mastering the Art of French Cooking is now in its 49th printing.
Julie Powell's book Julie & Julia was published in 2005. She and Eric still live in Queens, although they no longer live over a pizzeria. She is a writer.
Her book has been made into a movie."
Yanii
"Paul Child 1994'te 92 yaşındayken öldü.
Julia Child 2004'te 91 yaşındayken öldü.
Fransız Mutfağında Ustalaşmak kitabı şimdi 49. baskısında.
Julie Powell'ın kitabı "Julie & Julia" 2005'te yayınlandı. Bir pizzacının üstünde kalmamalarına rağmen halen eşiyle Queens'te yaşıyorlar. Julie bir yazar.
Kitabı, film yapıldı."
Bu kafayla da çeviri bu kadar oldu işte :D
İşte size gerçek Julia ve Paul Child:
 
Ve gerçek Julie ve Eric Powell:
Ayrıca filmden de güzel bir şarkı bırakayım :)
Sevgiler
Kız

20 yorum:

  1. Merakla beklemiştim ilk çıktığında ama nedense unutup izlemediğim film. Meryl Streep olduğu için zaten listemde bu film. Hatırlamak iyi oldu tekrar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatırlamana vesile olduysam ne mutlu :))

      Sil
  2. Bloglar arasında gezinirken rastladım. Hakkımda bölümüne yazdığınız yazıyı da çok beğendiğimi belirtmeden ziyaretimi sonlandırmak istemedim. Takipteyim artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkúr ederim :))
      Hoşgeldiniiiiz ^_^

      Sil
  3. bu film ile ilgili seneler evvel televizyonda hakkında bir haber görmüştüm. nedense oldukça ilgimi çekmişti. belkide işin içinde yemek olduğundan olsa gerek. yapamasam da yemesi hayli güzel. eh, tabii iki ihtiyar italya'nın bir de yemek programı vardı bak, onu da bir aralar az sevmezdim de, neden şimdi durup dururken bundan bahsediyorum?
    şarkı çok ama çok güzeldi. ^^ böyle nostalji esintili nağmeleri seviyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemek mühim şey yahu, filmde beni çeken şey de yemekti zaten :D
      Bende çok beğendim bu şarkıyı :))

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Düşük modla izlemeseydim ben de beğenirdim eminim ki :)

      Sil
  5. Çok sevdiğim filmlerden biri.Çok şekerlerdi. Of bir de çok iyi oynamışlardı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amma çok beğeneni varmış yahu! Modun düzelsin de bir daha izleyeyim en iyisi :D

      Sil
  6. Ben bu filmi sevmiştim ya zaten Meryl Streep ve Amy Adams ın oyunculuklarını çok seviyorum.İkisini bir arada görünce izlemiştim.Sinematik bir eleştiri yapmıyorum ben keyifle vakit geçirten bir film işte :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pekiii :)) Tekrar izleyeceğim filmi daha iyi bir modla :)

      Sil
  7. Cook keyif aldigim bir filmdi,meryl streep hayraniyim zaten, filmde okdr sicak ve eglenceliydiki hem filmde de bizim gibi taze bir bloggerin nerden nereye gelisini ele alinca pur dikkat kesilmistik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahi, blogger kısmı benim de çok ilgimi çekmişti. Bak yazmamışım onu da yazımda. Amaan çok baştan savma bir post oldu zaten :D
      Hoşgeldiniz bu aradaa :))

      Sil
  8. Merly Streep severlerdenim, ne filmde oynasa izlerim ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana en sevdiğin filmini önerir misin? İki filmini izledim ama insanların ondan gördüğünü ben bir türlü göremedim nedense :(

      Sil
    2. Şeytan Prada Giyer güzeldi bak... Bir de komik bir filmi var 80-90'lardan. İsmini hatırlamıyorum ama kokoş bir yazarı canlandırıyor. Sihirli Orman'da da kötü cadı rolünde çok çok başarılı. Hep kötü rollerde ama değişik bir enerjisi var, etkileyici...

      Sil
    3. Çok teşekkür ederiiim :)) Merak ettim hepsini. 15 tatildeyim ya izlerim inşaallah kısa zamanda hepsini :))

      Sil
  9. Hosbulduk :) hayir ne nastan sagmasi cok samimk ve guzel bir paylasim aksine.emegine saglik :) bende seni beklerkm bloguma sevgiler

    YanıtlaSil