27 Şubat 2016 Cumartesi

Kişisel Blog Yazarları Ne Düşünüyor? -Mim-

1 Delinin Günlükleri bloğunda bir mim yapmış(tık tık), ben de üstüme aldım mimi :) İlgisini çeken  olursa o da buyursun yapsın :)

1)Yakın çevrenizdeki insanlara bloğunuzdan söz ediyor musunuz?
Hayır. Daha önceden söz ediyordum ama sonradan insanların bloğumu bilmesi beni rahatsız etmeye başladı; yazdıklarımı üstüne alınanlar oldu, bloğumu öğrenip tanıdığım diğer kişilerle paylaşanlar oldu, bloğumda anlık bir duygu selinde yazdığım yazı hakkında genellemeler yapıldı ve hatta blogta ki arkadaşlarımı bile eleştirenler çıktı. Ayrıca bloğun benim için rahatça iç dökebildiğim bir yer olmasını istiyorum, çevremde bulunmayan karakterdeki insanların fikir ve görüşlerini merak ediyorum, yargılanmadan fikirlerimi paylaşmak istiyorum. Yakın çevremden şans eseri bloğumu okuyup bunu yazanın ben olduğumu anlayabilecek derecede beni tanıyan sayılı insan var ve onlardan birisi olan annem buldu bloğumu ama o da ben müsaade etmediğim sürece bloğumu okumayacağına söz verdi. Zaten buraya yazdıklarımı ve daha fazlasını biliyor, okuması bile gerekmez bloğumu. Umarım diğerleri de bulmaz bloğumu çünkü anneme güvendiğim gibi onlara güvenemem ve bu bloğu kapatmam gerekir.

2)Neden blog yazıyorsunuz?
İç dökmek, bildiklerimi paylaşmak, fikir alışverişinde bulunmak, kendimi ifade edişimi geliştirmek, yeni şeyler keşfetmek(film, kitap vs.)

(Düşünüyorum bu yüzden blog yazıyorum)

3)İlk yazınız ile en son yazdığınız yazı arasında ne gibi farklar var?
Şimdi bu soruyu blog yazarlığına ilk başladığım zamanlara dayandırırsak o zaman henüz 9 yaşında küçük bir velettim ve Tweety gifleri paylaşıp üstüne "ne kadar tatlısın Tweety" tarzı şeyler yazardım :D Tabi yaşım biraz daha büyüdükçe daha mantıklı paylaşımlar yaptım; okuduğum hikayeleri paylaşmak ya da evde denediğim kek tariflerini paylaşmak gibi. Şuan bulunduğunuz bloğumda çok deli dehşet bir fark göremem ilk yazım ve son yazım arasında ama ilk bloğumdaki yazılarımla şimdiki yazılarım arasında daha çok kendini ifade ediş farklılıklarım olduğu söylenebilir, yazdığım ve paylaştığım konularda da değişimler olmuş(Şimdi nerede Tweety nerede ölüm yani :D Çocukluktan ergenliğe uzun bir yol var orada sonu yetişkinliğe bakan. Hmm.). Amaçlarım çok farklı değil ama; o zamanda da ilgimi çekeni paylaşmak istiyordum şimdi de aynısını istiyorum(ölümden söz etmiyorum)
(Bahsettiğim gifi buldum. Kargalığım küçüklüğümden belli benim, gife bakar mısınız bir :D )

4)Blog yazmak normal yaşantınıza neler kattı?
İfade ediş gücü, insanların yaptıklarının altındaki düşünceleri daha çok sorgulama ama en çok da kendimi sorgulama ve duygularımı anlamaya çalışma. 

5)Yakın arkadaşlarınıza blog yazmalarını önerir misiniz?
Önerdim ama bir işe yaramadığını farkettim. Sonuçta her insan farklı yollarla rahatlıyor ve farklı yollarla kendini geliştiriyor. Hem blog yazmak, yazmayı sevmekle paralel işleyen bir şey. Arkadaşım yazmaya pek ilgili birisi değildi bu yüzden önerim havada kaldı. Gerek yok böyle önerilere bence, ihtiyacı olan kendi buluyor zaten :)

6)Hangi kaynaklardan ilham alıyorsunuz?
İnsan isterse her şeyi kendine kaynak edebilir. Bazen bu kaynak bir kitap olurken bazen sadece küçük bir çocuğun zekice yorumları olabilir. Her şeyden işte :)


7)Diğer blog sahipleri ile iyi iletişim kuruyor musunuz?
Bunun için çabalıyorum, iyi olup olmadığı göreceli bir kavram ama iyi gibi görünüyor bana. Yazdıklarına iyi ya da kötü, tepki almak isteyen bir bloggerım ve bunun için birileriyle etkileşim halinde olmak gerek, insanları anlamaya çalışmak gerek ki onlar da seni anlamak istesin. Bu demek değil ki yorum için yorum yazıyorum, öyle olsa yorumlarımın içi boş olurdu. Sadece insanların yazdıklarım hakkındaki fikirlerini merak ediyorum, ortak noktalarımız olup olmadığını, yalnız olup olmadığımı o durum hakkında ve bunun için ziyaret ve yorum önemli bir unsur. Sonuçta insanları zorla bloğuma getirtip yazılarımı okutturamam, "bana da beklerim", "linkim şu" tarzı yorumlar yapmayı da sevmiyorum bu sebeple yazılarını gerçek anlamda okuyor ve ekleyebiliyorsam düşüncelerimi samimi bir şekilde ekliyorum.

8)Rahatsız olduğunuz konular var mı?
Bilmiyorum çok sert anlaşılır mı yazacaklarım ama yazayım, hazır sorulmuşken.
"Bloğuma beklerim", "Linkim şu" yorumlarından,
Yazıyı tam okumadan yapılan yorumlardan(pek çoğunda çok açık belli oluyor) hoşlanmıyorum. Samimiyetsiz geliyor. Nezaketen iade-i ziyaret yapıyorum ama çok nadir bu ziyaretlerden takip butonuna basmış olarak ayrılıyorum.

Çok istekli olarak üstüme aldığım mimi bu denli sıkıcı nasıl yazdım anlamadım. Alın size aynı derecede sıkıcı ama dile dolanan bir şarkı. Ben gidiyorum.



Sevgiler
Kız

13 yorum:

  1. Bloguma beklerim tarzı yorumla beni de öldürüyor.Zaten yorum yapan herkese öyle ya da böyle bloguna bakıyorsun.Yazmaya ne gerek var.
    9 yaşından beri!!Ben o zamanlar blogger ne bilmezdim,tek eğlencem msn di.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle :D
      Benim annem blog tutuyordu, ondan özenerek başladığım bir alışkanlık bu. İyi ki de başlamışım :)

      Sil
  2. Yakın çevrenin okuması kısmı beni de rahatsız ediyor. Direk kapatıp kaçarım. O kadar giybet yaptım ki hesabinı veremem vallahi :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gıybet mi? Hiç yapmam ben öyle şeyler a-aa :D Bloglarımız hiç ifşa olmasın. Amin :D

      Sil
  3. açıkçası o bloğuma beklerim lafı bana da çok saçma geliyor. ilk olarak o yazıyı yazacağına o bloğa ilgi duyup yazılarını okusan sonra da yorum yapsan ister istemez zaten o kişi seni er ya da geç ekliyor. bu ne acelecilik demek istiyorum bazen. bu arada mimi üstüme alıyorum haberin ola :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi yaa, sabırlı olmak gerek :D
      Tabii ki, çok sevinirim :))

      Sil
  4. ne sıkıcısı yaaa çok tatlı bu yazın ki ama en tatlısı eveet dokuz yaşındaki halin benceee. arada o zamanki yazılarından düşüncelerinden koysana okuyalım ama yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana göre bütün yazılarım öyle ama, gönlüm olsun diye diyorsun :D
      Hepsini silmiştim zamanında bloğu kapatınca ama hatırladıklarım olunca yazarım :)

      Sil
    2. öyle değiiiil ama yaaa :)

      Sil
  5. şu an sondaki gife bakıp diziyi çıkarmaya çalışıyorum zira seneler evvelsi izlemiştim. bugün seneler evvelsi bir coğrafya dersinde arkadaşa yaptığım çizimi buldum, hiç görmemiş gibi yeniden ait olduğu yere koydum. yalnız o dokuz yaşındaki yazdıklarını okumak isterdim. ^^
    hatta, kendi dokuz yaşında yazdıklarımı da okumak isterdim. bazen eski albümlere bakıp acaba o seneler ne düşünüyormuşum dediğim olur ki; kendimi seksenlerinde evinde sekizyüz küsür kedi besleyen teyzeler gibi hissederim. (tabii öyle bir teyze var ise) bence çok samimi bir yazıydı, hiçte sıkıcı değildi kız. bana da beklerim, buyur bir beş çayına tarzı blog yazılarına iade-i ziyaret yaparım sıklıkla. fakat kendimi zorunlu hissederim. açıkçası, kimisinde iyiki de ziyaret yapmışım dediğim de olur. :)
    zaman içerisinde severim o kişinin yazdıklarını. kimisi ise tam tersi olur çıkar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternette rastgele bulduğum bir gif, hangi diziye ait bilmiyorum maalesef :/
      Geçmişte ne düşünüyordum diye ben de düşünürüm bazen ama sonuçta tamamen hatırlamak da mümkün olmuyor; düşünce ve duygu yapımız çoktan değişmiş oluyor çünkü.
      Ardarda yorumlarını görmek çok mutlu etti beni :))

      Sil