19 Şubat 2016 Cuma

Yayınevi -Mim-

Yine fi zamanında hatta iki kişi tarafından(River ve Paul Muad-Dib) mimlendiğim ve benim bir türlü yapamadığım bir mimle karşınızdayım :D
River'ın mim yazısı için tık tık
Paul'un mim yazısı için tık tık
(Tam bana uygun bir gif buldum! Kargaaaa ve (resimde olmayan)Kız :D)
Yayınevi Mimi
İşin açıkçası ben kitap alırken klasik ve çeviri almıyorsam eğer pek yayın evine bakmam, ha birde ilgimi çeken bir kitapsa bakarım yayın evine ki pek çok zaman kalitesini anlamama yardım eder bu durum :)

1-En sevdiğiniz yayınevi hangisi?
Bir yayınevinden tek bir kitap okuduysam ve o kitabı sevdiysem bile severim o yayınevini bu sebeple belki çok mantıklı bir cevap olmayacak ama başlayayım bari yazmaya.
+İthaki(Edgar Allan Poe'yu bu yayından aldım, tabiiki seveceğim :D )
+Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
+Yapı Kredi Yayınları
(Eğer çeviri bir kitap alacaksanız ya da baskı gibi düzenleme hataları görmek istemediğiniz bir kitap alacaksanız YKY ve İş Bankası'ndan tereddütsüz alın bence)
+Can
+Timaş(Çocukluğumdan beri okuduğum yayınlardan :D )
+Antik Dünya Klasikleri yayınevi(ismi yabancı geldiyse tık tık , hemen herkesin en azından bir kere gördüğüne emin olduğum bir yayınevi çünkü :D )

2-Bu yayınevlerinden okuduğunuz bir kitabı kısaca yorumlayın.
İthaki yayınlarından Edgar Allan Poe'nun bütün hikayeleri kitabını seçiyorum. Edgar Allan Poe, hikaye yazmama vesile olan 1800'lü yıllardan benim için gelen müthiş bir adamdır. Bahsettiğim kitabı henüz bitirmedim çünkü bitsin istemiyorum ha ayrıca kitap 968 sayfa :D Her neyse, Mr. Poe hem karamsar hikayeler hem de komik hikayeler yazmış biridir. Yaptığı gözlemleri ve patlama seslerini duyacağınıza emin olduğum fikirleriyle kesinlikle çok farklı hikayeler yazmıştır. Mesela hikayelerinin bir tanesinde canlı canlı gömülmeyi, başka bir hikayesinde görüntüsünü bozduğu için gözlük takmayan bir gencin başına gelenleri anlatmıştır.
"Bu kitabı, düşlerin tek gerçeklik olduğuna inananlara adıyorum" Edgar Allan Poe

3-Bu yayınevinden okuduğunuz bir kitaptan bir söz yazın.
Dediğim gibi İthaki'den sadece bu kitabı okudum ama Antik Dünya Klasikleri'nden Balzac'ın Vadideki Zambak'ından birkaç alıntı yapabilirim:

"Sonradan görme insanlar maymunlar gibidirler. Hayran olunacak bir çeviklikle yukarılara tırmanırlar, ama zirveye ulaştıkları zaman artık yalnız ayıp yerleri görünmeye başlar."

"Değeri bilinmemiş insanlar, tanınmamış çocuklar, sizler, gittikleri her yerde kötü insanlarla, tıkalı kulaklarla karşılaşanlar, hiç şikayet etmeyin! Çünkü bir kalp size karşı açıldığında, bunun en gizli hazlarını bir tek siz tadabilirsiniz. Bütün kötü günleri mutlu geçirilmiş bir tek gün silebilir. Sadece melekler, bu temiz, kutsal aşka verilecek ismi bilirler."

4-Yazarın başka okuduğunuz ve önerdiğiniz kitabı var mı? Varsa, adı ne?
Şimdiye kadar okuduğum yazarların içinde bile birden fazla kitabını okuduğum yazar sayısı yok denecek kadar az maalesef. Henüz okumaya niyetim olan kitapları var ama çok yazarlı bir kitaplığım var. Maalesef bu soruyu cevaplayamayacağım bu yüzden :/

5-Yayınevinden kitap çıkarsatsanız ve tutmasa ne hissederseniz?
Üzülürüm ama bir yerlerde o kitabı beğenen en azından bir kişinin varlığını hatırlatırım kendime(kimse kalmazsa annem sever kitabımı be :D )

6-Bu yayınevinden almak istediğiniz bir iki kitap hangisi/hangileri?
-İthaki'den Ransom Riggs'in kitabı Bayan Peregrine'ın Tuhaf Çocukları(tık tık)(Tim Burton, bu kitabın filmini vizyona süremeden önce okumalıyım bu kitabı :D )
-H. G. Wells'in  kitabı Körler Ülkesi(tık tık)(Kolektif Kitap yayınevi)
YKY ve İş Bankası yayınevlerinden bulamadığım sürece diğer yayınlardan klasik kitaplar almıyorum pek yoksa almak istediğim bir ton klasik kitap var.

Bittii :)

Dediğim gibi oldukça eski bir mim olduğu için hemen herkes en az bir kere mimlenmiştir diye düşünüyorum ama oldu ki yapmayan kaldıysa mimledim hepinizi :)

(Harika şarkılar yapıyorsunuz be WINNER, özellikle Mino ve Taehyun)
(Çeviri videolarının bir tanesinin başında bu sözle paylaşmışlar şarkıyı, buraya yazmak istedim:
"Herşeyin esiri olduğundan boşa giden gençliğim
Aşırı duygusallığımla hayatımı çöp ettim."
-Arthur Rimbaud)

Sevgiler
Kız

4 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım çopk güzel bir mim olmuş.

    YanıtlaSil
  2. kitabın arkasında yazan sözün etkileyiciliğinden ve dahası Poe'nun tüm hikayelerini bir arada görmenin sevinciyle 2014 senesi almıştım. bir aralar yatmadan evvel bir hikaye okumayı alışkanlık haline getirmiştim. açıkçası kitapta o alışkanlığımdan bir anda sona erip bitti, gitti. fakat güzeldi. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir alışkanlıkmış, kesinlikle deneyeceğim :) Poe harika bir yazar :))

      Sil