9 Mart 2016 Çarşamba

Portakal Soslu Cheesecake -Ayrıntılı Tarif-

Selam Sevgili Okur,
Önceki bloglarımda bloğumun vazgeçilmezlerinden birisi de yemek-tatlı tariflerimdi(özellikle tatlı). 10 yaşımdan beri mutfakta annemden ya da başkalarından öğrendiğim büyük küçük tarifleri deniyorum. Ezbere yemek yapmaya alışacak kadar çok yemek yapan birisi değilim, tatlılar için de aynı durum söz konusu fakat tariflerim yanımda bulunduğu sürece her türlü yapabilirim :) Yalnız, o kadar uzun süredir farklı farklı tarifler denememe rağmen daha yakın zamanda bunları not etmeye başladım. Pek çok tarifi unuttum maalesef ama olsun, yenileri var sonuçta ve şuan not alıyorum hepsini :) Eh, bu kadar gevezelik yeter tariften bahsedeyim biraz.
Cheesecake ve portakal sever biriyseniz bu tarif tam size göre(hadi canım :D ) Yani cheesecake sonuçta bol peynir ve yoğurtlu(ayrıca yumurtalı bu tarif için) bir tatlı ve her damağa da hitap etmiyor doğal olarak. Bu tarifin limonlu halini denemişti annem daha önce ama limonlu olan biraz keskin tatlı oluyor, portakallı tam kararında geldi bize(ev halkı :D ) çünkü ne çok ekşi ne çok tatlı oldu(portakalın kendisine bağlı olarak değişiyor tabi bu durum). Annemin bulduğu tarif çok güzel ama ben kendimce küçük oynamalar yaptım tarifte, yine de orjinal tarifi merak edenler için:
Cheesecake'in malzeme ve yapılış tarifi için tık tık
Portakal sosunun tarifi için tık tık

Hazırlama süresi: Yaklaşık 60 dakika

MALZEMELER:
Taban:
- 1,5 paket kepekl bisküvi(Eti Burçak Klasik kullandım)
- 1 yemek kaşığı tereyağı
(Daha kalın taban isterseniz miktarı arttırabilirsiniz. Ben 2 paket bisküvi ve 1,5 y.k. tereyağı kullandım)

Orta Kısım:
- 300 gr labne(1,5 paket)
- 1,5 su bardağı süzme yoğurt
- 3 adet yumurta
- 1 su bardağı şeker
- 2 yemek kaşığı un
- 1 yemek kaşığı nişasta
- Yarım portakal rendesi(Kullandığınız sosa bağlı olarak ekleyin. Limon sosu ise limon kabuğu rendeleyebilirsiniz. Maksat orta katmandan sosa direk geçiş olmaması. Ben yaparken portakal kabuğu eklemeyi unuttum, öyle de güzeldi tadı)

Sos:
- 2 portakalın püresi
- Yarım portakal rendesi
- 1 yemek kaşığı nişasta
- 2,5 yemek kaşığı toz şeker
- 1,5 yemek kaşığı su
- 1 tatlı kaşığı tereyağ

YAPILIŞ:
Taban:
- Bisküvileri parçala(mutfak robotuyla ya da elle) ve tereyağı ile yoğur.
- Kelepçeli kalıbın tabanına yağlı kağıt yerleştir(sonra kolay çıksın diye) ve tabanı bu karışımla bastırarak kapla.
Orta Kısım:
- Orta kısım için olan malzemeleri blenderın düşük devrinde hava aldırmadan çırpacaksın(cheesecake pişerken çatlamasın diye):
*Labne ve yoğurdu kaba al ve birbirlerine karışmalarını sağla.
*1 yumurtayı kır ve karışıma yedir, sonra diğerleri içinde aynı işlemi sırayla uygula.
*Şekeri dök ve karışıma yedir.
*Un ve nişastayı da ekle ve karıştır.
*Ekliyeceksen rendelenmiş portakal rendesini de ekle ve karıştır.
- Karışımı kelepçeli kalıba her yana eşit dağılacak şekilde dök.
- Kalıbın etrafını alüminyum folyo ile kapla(üstü açık kalıcak) ve su doldurduğun bir fırın tepsisine yerleştir kelepçeli kalıbı. Folyonun maksatı kalıba su girmesini engellemek, su dolu tepsiye koymanın amacı ise cheesecake'in pişerken çatlamasını önlemek.
- 165C 'lik önceden 5-10 dakika ısıtılmış fırında 45 dakika pişir.
Sos:
- Yarım portakalın kabuğunu rendele.
- Dış beyaz kabuğuna kadar soyulmuş portakalları doğrayıcıda püre haline getir.
- Sos tencerene/tavana püre, kabuk, su, nişasta ve şekeri al. Biraz kaynayıp karışım kıvam alana kadar karıştır.
- Ocaktan almaya yakın içine tereyağını da ekle.
- Ocaktan alınca el blender'ı ile karışımı pürüzsüzleştir.

Sos soğuyunca cheesecake'in üzerine dök. Son halini alan cheesecake halen sıcaksa biraz ılımasını bekle ve buzdolabına al. Bu tip tatlılar 1 gün kadar beklediğinde daha lezzetli olur, bilginize :)



Afiyet olsun ^^

Sevgiler
Kız

14 yorum:

  1. Cheesecake bayılırım :)) Labneli karışımı ve sosu yaptığımda geçen pek istediğim gibi olmamıştı. En kısa zamanda bunu da deneyeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cheesecake seviyorsan eminim beğenirsin bu tarifi. Şimdiden afiyet olsun :))

      Sil
  2. Güzel bir tarif olmuş gerçekten. Eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. Mmmm hem portakal hem cheesecakeee bayılırımmm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhteşem değil mi ikisi de ya >.< ♡

      Sil
  4. Çok severim bu aralar benimde aklımda fırsat bulsam hemen yapıcam :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Yapıp bir tane de bana yollasana babanın hayrına :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kargoyla yolluyorum hemen :D

      Sil
    2. Tamam beklentiye giriyorum ama bu hafta gönderme ameliyat olacam bir iki hafta sonra yolla :))

      Sil
    3. Geçmiş olsun, ne ameliyatı?

      Sil
    4. Teşekkür ederim. Yirmilik diş falan, mühimatı olmayan bir şey.

      Sil
    5. Bu yirmilik diş hiç rahat durmuyor sanırım, çok kişininkini duydum ameliyatlık olan. Tekrar geçmiş olsun.

      Sil