7 Mart 2016 Pazartesi

Şubat Ayında Okuduğum Kitaplar(Sadece iki kitap eheheh)

Selam Sevgili Okur,


Kitaplığımda bir sürü kitap birikince kendime doğru düzgün hedefler koyup bu kitaplığı eritme kararı aldım. Eh, çok hızlı gittiğim söylenemez çünkü epeydir yeterli miktarda kitap okumuyordum ve okuldu kurstu derken de şuan öyle devasa boş vaktim yok ama işte fırsat buldukça okuyorum. Kitaplarımı okudukça da belirlediğim bir deftere kitap hakkında bilgi ve yorum yazıyorum. Yani şuan yapacağım o deftere yazdıklarımı buraya aktarmak olacak :)
(Üşenmediğim bir zaman kesinlikle kendi çektiğim fotoğraflarla yayınlayacağım kitap postlarımı :D )

H.P. Lovecraft - Bilinmeyen Kadath'a Düş Yolculuğu
Tür: Roman
Yayın evi: ALFA
Sayfa sayısı: 167
- Randolph Carter kitap boyunca, elinden alınan Gün Batımı Kenti'ni istemek için Tanrılar'a yalvarmaya Bilinmeyen Kadath'a doğru olan bir yolda. Bu süreçte olan olayların hepsi ise Carter'ın rüyalarından ibaret ve aslında Gün Batımı Kenti düşler diyarında bir yer değil, Carter'ın gerçek hayatındaydı(spoiler değil, kitabın arka kapağında da bundan bahsediliyor :D )
- Kitabı %50 sevdim. Oldukça uzun betimlemeleri vardı ve betimlemelerinde de fazlaca "çirkin, güzel" gibi göreceli kelimeler kullanarak betimlemeyi ayrıntılıdan çok, belirsiz bırakmıştı. Yani, örnek vermek gerekirse "kurbağa benzeri çirkin yaratığın iğrenç kıvranışları" benzeri tanımlamaları var bence betimleme olarak biraz havada kalmış.
- Aslında bu kitaba başlarken beklentim çok büyüktü çünkü yazar kendini Edgar Allan Poe'nun varisi olarak tanımlamış ama maalesef ben tarz olarak Poe ile bir bağlantı kuramadım. Belki bunun sebebi Poe'nun bütün hikayelerini okumamış olmamdır, emin değilim.
- Kitapta en çok ilgimi çeken nokta "birilerinden bir şey istemek ve isterken dikkatli olmak". Carter, birilerinden bir şey isterken hiç çekinmiyor ve bence bu belli bir düzeyde olması da gerek ama belki ulu orta değil de daha gizli saklı olması gerek bu durumun çünkü başına ne geldiyse bu ulu orta niyetini söylemesinden dolayı geliyor.

Puanım: 3/5


Cengiz Aytmatov - Beyaz Gemi
Tür: Roman
Yayın evi: Elips
Sayfa sayısı: 144
- Orman bakım evlerinde teyzesi, gaddar eniştesi(Urazkul), dedesi(Mümin), dedesinin karısı, Seyit Ahmet, Gülcemal ve kızı ile yaşayan yetim bir çocuğun kısa hikayesi. Balık olup Beyaz Gemi'ye ulaşmak istiyor.
- Kitabı sevdim ama sonu beni memnun etmedi, tamamen duygusal sebeplerden kaynaklı :D
- Urazkul'un aldığı hediyelerin karşılığını ödemek zorunda kalması, yetişkinlerin karşılıksız iş yapmadığına kanıt niteliğinde.
- Kitapta Geyik Ana hakkındaki son olay yetişkinlerin inançlarına sadakatsizliğini ve çocukların(ayrıca çocuk gibi saf olanların) inançlarına sımsıkı bağlı olduklarını hatta bu sebeple bunalıma bile sürüklenebildikleri görülüyor.

Puanım: 5/5

Not: Cengiz Aytmatov'un Kırgız olduğunu ve kitaplarını da Kırgızca yazdığını bilmiyordum hatta bu sebeple kitaplarının çeviri olduğunu da. Güvendiğim bir kitapçıdan aldığım bilgiye dayanarak Aytmatov'u Ötüken yayınlarından Refik Özdek çevirmenliğinde okumanın daha sağlıklı olacağını söyleyebilirim. Benim elimde sadece Elips yayınlarına ait kitabı olunca direk onu okumuştum ama Aytmatov'un diğer kitaplarını okuyacağım da bu yayını bir daha tercih etmeyeceğim.



Sevgiler
Kız

10 yorum:

  1. Güzel kitaplar okumuşsun bence, ilkini çok beğenmesen bile değişik bi kitap olduğu için sana katkı sağlayacaktır :) Aytmatovu Kırgız olduğu için çok seviyorum :) Beyaz Gemiyi henüz okumadım ama benim elimde de bu Elips baskısı var umarım sıra gelir de okurum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende öyle düşünüyorum :) Bir yerde okumuştum "Okuduğunuz iyi ya da kötü her kitap ufkunuzun genişlenmesinde size bir katkı sağlar." Bu sebeple çok da pişman sayılmam okuduğuma :)
      Bir çırpıda bitecek bir kitap aslında; dili basit, konu basit ama gerçekçi. Seveceniğini düşünüyorum :)

      Sil
  2. Ben de bundan sonra her okuduğum kitabı blogda yayınlayacağım.Böylece düzen oturmuş olacak.Bazen o kadar çok zaman geçiyor ki kitabın nesine bayıldığımı unutuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, ben de unutuyorum çoğu zaman.
      E, yazarsan okuruz :))

      Sil
  3. Müzik harika. Piyan ezgileri her zaman sevmişimdir, dingin bir havası oluyor, bazen insanı coştururken (Ray Charles) bazense (Pachelbel) gözlerin göremediği saklı bir diyara yolculuk ettiriyor. Beyaz gemiyi çok eskiden okumuştum, şimdi hayal meyal anımsıyorum. Lovecarft listemdeydi evvelden beri, ama henüz bitirmeyi beklenen kitaplarım olduğu için almamıştım. Şimdi sanırsam biraz daha erteleyeceğim. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim :) Değil mi, çok garip şey şu müziklerin verdiği hisler :))
      Okumayı daha çok istediğin kitaplar varsa bence de ertelenebilir bir kitap ^^

      Sil
  4. lovecraft çok önemli bi yazar yaaaa oleeey çutuluuuu öyküsü vaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel kitabını biliyorsan önerebilir misin Deep? :)

      Sil
    2. işteee, "chutlu öyküleri" önemliiii. :)

      Sil
    3. Çutulu diyince bilememiştim :D Tamam onu da okuyacağım :)

      Sil