4 Mayıs 2016 Çarşamba

#1 Benim Kulağımdan Müzik: Klasik Müzik

Selam Sevgili Okur,
Naber? Ne var ne yok?
Ben mi, iyiyim yaa. Kötü olduğumda idare etmeye çalışıyorum, onun dışında iyiyim :)
Bugün sana müzikten bahsetmek istiyorum. Hayır, müzikten değil; benim gözümde ve kulağımdaki müzikten bahsetmek istiyorum. Epeydir aklımdaydı bu konuda yazmak ama açıkçası biraz üşengeçlik ettim çünkü bu konuda yazacak o kadar çok şeyim var ki. Bu sebeple bu konuyu seriler halinde yazmaya karar verdim, umarım beğenirsin. Hadi bakalım, başlayalım :)


Müzik aşkım oldukça küçük yaşlarıma dayanıyor. Profesyonel bir ilgiden bahsetmiyorum, müzik kulağım vardır fakat maalesef herhangi bir müzik aleti çalmayı bilmiyorum(tabi, eğer elime bir fırsat geçerse kesinlikle piyano öğrenmek istiyorum.). Bu husus o kadar önemli değil bence, çünkü bir şeyi sevmek için profesyonellik gerekmez zaten, haksız mıyım? Şu yaşıma kadar dile bakmadan, türüne bakmadan; sadece hissettirdiklerine bakarak çeşit çeşit müzik dinledim. Bu müziklerin arasında arabesk de vardı, rock da vardı, klasik müzik de. Ve hepsi içerisinde en azından bir tane sevdiğim müzik oldu. Bu kadar çok çeşit dinlemiş olmamı çevremdeki insanların ilgi duyduğu müzik türleriyle ilgilenmeme bağlıyorum(Tabii, her zaman ilgiden kaynaklı olmuyor bu. Mesela bir yolculukta şoför kimse -ki bu kişi genelde ya babam ya da dedem olurdu- onun dinlediği şarkıyı mecburen dinlerdim. Dedem arabesk ve türkü dinlerdi, babamsa yabancı(pop) da dinlerdi, türkü de, arabesk de.) Mesela annemi hayatım boyunca hep bir hanımefendi olarak gördüm(halen de öyle görmekteyim): Sanatsal anlamda pek çok şeye onun sayesinde ilgi duymaya başladım ve bunlardan birisi de klasik müzik. İsimlerine hiç bakmadığım için klasik müzik yapan müzisyenlerin hiçbirini bilmezdim, yeni yeni öğrenmeye çalışıyorum. Klasik müziğe olan bu sevgim daha çok eski filmlerin müzikleriyle oldu. Oz Büyücüsü(1939) gibi pek çok film izledim annemle beraber(diğerlerinin isimlerini hatırlayamadı...) ve o zamanlardan beri hem filmlere hem de müziklerine gerçek anlamda aşk besler oldum.

(Oz Büyücüsü'nden unutulmaz sahne ve replik: "Ev gibisi yok. Ev gibisi yok.")

Sonradan farkettiğim bir şey oldu; Tom ve Jerry gibi çizgi filmlerin arka planlarında hep klasik müzik olması. Açıkçası küçükken hiç dikkatimi çekmemişti. Belki de klasik müziğe olan sempatimi sağlayan etmenlerden birisi de onlardır, kim bilir.

Ah, tabi birde klasik müziği canlı dinleme olayı var ki bu zevke hayatımda sadece bir kez seneler önce nail olabildim. Canlı dinlemek harika bir bir şeydi ama bununla beraber görsel bir zevkti de benim için çünkü orkestra şefi, orkestrayı yönetirken adeta kendinden geçiyordu. Kesinlikle son olmayacak bu gidişim :)
Biliyorum pek çok kişi klasik müziği sıkıcı buluyor ama ben size seveceğinizi umduğum birkaç farklı klasik müzik getirdim, bakalım beğenecek misiniz :)

Smule Magic Piano oyunu sayesinde öğrendiğim ve çok hoşuma giden bir müzik. Oldukça hareketli ve şahsen dinlerken ben hiç sıkılmıyorum :)

En dinlenesilerden birisi bu bence çünkü HARRY POTTER DOSTUUUUM!!! Tek kelimeyle harika :)

Vee tabii ki Ghibli Stüdyo animelerinin müziklerine geldi sıra. Bu animelerin müziklerini orkestranın çalışını izlerken dinlemek ayrı bir keyif bana kalırsa(Allah'ım nolur bir gün canlı dinleyeyim onları) Size Ghibli Stüdyo'nun 25. yıl konserinden alıntılar yapacağım ama olur da konserin tamamını dinlemek isterseniz link için tık (konser biraz uzun olduğu için linkteki videonun bilgi kısmından dinlemek istediğiniz parçaların zamanını öğrenip ona göre dinleyebilirsiniz.)
Küçük Cadı Kiki(Kiki's Delivery Service) animesinden mükemmel bir parça.

Yürüyen Şato(Howl's Moving Castle) animesinden kesinlikle en sevdiğim parça. Burada bir şey belirtmek istiyorum. Ben buraya 25. yıl konseri videosunu ekleyeceğim ama aslında ben en çok stüdyo kayıt halini beğeniyorum. Bu sebeple eğer stüdyo kayıt halini merak ederseniz tık.

Ruhların Kaçışı(Spirited Away) animesinden harika bir parça. 

Son olarak Komşum Totoro(My Neighbor Totoro) animesinin açılış şarkısı. Aynı şekilde bu parçanın da stüdyo kaydını daha çok beğeniyorum ama maalesef youtube'dan kaldırmışlar :/

Bitirmeden değinmek istediğim bir nokta daha var. Canlı dinlemeye gitmediysem ya da ders çalışmıyorsam kesinlikle saatlerce klasik müzik dinleyebilen bir insan değilim. Yanlış bir izlenim bırakmış olmak istemem :D

Var mı sizin çok beğendiniz klasik müzik parçaları?
Bana müzik hakkında sormak istediğiniz bir şey var mı ya da "bu serinin sıradaki yazısı şu tür hakkında olsun" gibi bir isteğiniz var mı?

Sevgiler
Kız

2 yorum:

  1. Klasik müziğe bayılırım. Ama benim öyle annem falan dinlemiyordu. 4. sınıfa giderken izlediğim bir film vardı kadınla adam bir konsere gidiyordu. Klasik müzik bangır bangır. Hayran olmuştum. Aslında daha çok kameranın gösterdiği kadınlara. Sonra müziği sevdiğimi fark ettim. İlk internet korsancılıklarımı klasik müzikte yaptım :D Bulduğum tüm parçaları indirmiştim :D Tabi internet bugünkü gibi değil her istediğini vermiyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternet korsancılığı müzik-film-dizi konusunda olunca problem yok bence yaa hehe :D
      Kesinlikle hayranlık verici bir şey klasik müzik yaa :)
      Sende yazsana bloğunda sevdiğin klasik müzikler ve müzisyenleri hakkında, merak ettim bak :))

      Sil