14 Temmuz 2016 Perşembe

Bir Kitap Okundu: Ters Düz


KAFADERGİ bloğunun sahibi Mert'in ilk kitabı olan Ters Düz, aylardır tarafımdan okunmayı bekliyordu ama malumunuz sınavlarım, yatay geçiş işlerim ve daha bir çok iş yüzünden hep erteledim çünkü biraz daha boş bir vaktimde daha rahat bir şekilde okumak istiyordum. Baktım boş vakit yaratmam biraz zor olacak bu yaz, en iyisi oturup okumak dedim.
Kitabı bir kelimeyle özetlemem istense sanırım seçeceğim kelime "sürükleyici" olurdu. Gerçekten de kitabı okumaya başlıyorsunuz ve bir çırpıda bitiveriyor. Kitabı anlatmaya başlamadan önce kısaca konusundan bahsedeyim:
Başarılı bir yazar olan Ece Duman, bir gün bir telefon alır: Babası kayıptır ve varlığından haberinin olmadığı 4 kardeşi köyde anne babasız kalmışlardır. Bunun üzerine Ece, küçük yaştayken terkettiği Bozbalık köyüne geçici süreliğine dönmeye karar verir, hem bu sırada son kitabını da bitirmeyi planlamaktadır. Küçük bir köy olan Bozbalık'da entrika, aşk, cinayetle karşı karşıya kalacağından haberi olmayan Ece yola çıkar ve hayatında yaşayacağı büyük değişimin fitilini ateşler.

Kitabı okumayı geciktirdiğim için ayrıntılı bir kitap inceleme yazısının borcum olduğunu düşündüm, bu sebeple biraz ayrıntılı yazdım bu kısmı ^^
-Dediğim gibi kitap çok sürükleyiciydi. Beklenmedik, şaşırtıcı pek çok yanı vardı. Bu bölümü bitireyim sonra devam ederim diyip de kaç tane ard arda okuduğum bölüm oldu. Merak etmenini çok güzel işlemişsin Mert, eline sağlık.
-Karakterlerin hepsi doğal karakterlerdi, yapaylık yoktu ve bu özellik kesinlikle benim için çok önemliydi.
-Bu tarz cinayet, entrika temalarını işleyen yazarların düştüğü hata fazlaca Batı özentisi romanlar/hikayeler yazmaları oluyor, üstlerine adeta Batı kimliği yapışıyor. Neden bilmiyorum ama o kimlikten bir türlü sıyrılamıyorlar. Bu hataya düşmediğin için teşekkür ederim Mert.
-Bozbalık köyü tasvirleri, köyün gözümde tam anlamıyla canlanmasını sağladı. Üstelik bu köy gerçek bile değil.
-Bir kitap roman olsa bile okuyucuya bir şeyler katmalı diye düşünmüşümdür hep ve bu roman gerçekten de bir şeyler kattı. Trabzon, deli bal hakkında bazı bilgiler, o yörenin insanlarının kültüründen küçük küçük çıtlatmalarıyla kesinlikle bilgilendiren bir kitaptı.
-Kitaplarda aşk varsa genelde cinsel içerikli sahneler de oluyor. Bu durumdan pek fazla haz etmesem de bazı yazarların bunu yapmalarındaki amaçlarının gerçekçilik katmak istemeleri olduğunu düşünüyorum, tıpkı bu kitaptaki gibi. Fakat cinsel sahnelerde gereğinden fazla yapılan tasvirler yine de rahatsız etmiyor değil, çünkü bahsi geçen kitabı başkalarına özellikle de kendimden küçüklere tavsiye ederken iki defa düşünmeme sebep oluyor bu durumlar. Ece'nin kısa süreliğine İstanbul'a Kerem'in yanına gittiğindeki sahnede o kadar ayrıntı verilmeden de o sahne anlatılabilinirdi diye düşünüyorum. Bunun dışındaki bu tarz sahnelerde fazla ayrıntı verilmeden işlenildiği gibi bahsedilebilinirdi o sahneden de. Kitap hakkında yapabileceğim tek negatif yorum bu sanırım.

Mümkün olduğunca spoiler vermeden yazmaya çalıştım, aslında yorumum eksikmiş gibi bir hisse kapılıyorum ama daha fazla yazarsam spoilersız yazamam herhalde. Bu sebeple kısa kesmem daha hayırlı :D

Ayrıca not düşeyim: Ters Düz, ileride ekranlara aktarılmak amacıyla yazılmış bir kitap. Mert, oldukça azimli ve hevesli görünüyor bu konuda. Belki de yakın bir zamanda bunu da gerçekleştirir, kim bilir :)

Kitabın çıkışından bir süre sonra Mert'in okuyucularına yönelttiği bir soru vardı: Sizce 1. kitap kendi içinde tamam mı yoksa devam kitabı için merak unsurları barındırıyor mu?
Bence 1. kitap kendi içinde pek çok yönden tamam gibi görünse de akılda bazı soru işaretleri bırakıyor. Mesela:
-Münevver'e n'olacak?
-Ece kitabı yazdığında istediğine ulaşabilecek mi?
-(Mümkün olduğunca spoilersız bir dille yazarsam) Ece'nin aşk hayatında neler olacak?
-Nilgün'e n'olacak?
-Bozbalık daha hangi entrikalara gebe?
gibi.

2. kitap hakkında ipuçları için tık tık
"Kitap ekranlara aktarıldığında hangi karakteri hangi oyuncu canlandırsın" için tık tık

Başarıların katlanarak artar umarım Mert :)

Sevgiler
Kız

4 yorum:

  1. Bende serinin devamını merakla bekleyenlerdenim :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba!

    Keyifli bir okuma olmuş gibi... :) Güzel yorumlar için teşekkür ediyorum. :) Çok fazla bir şey söylemiyorum, çünkü ikincisinin yazım aşaması neredeyse bitti! :):);)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)
      Öyle olduğuna emin olabilirsin :)
      Çok beklemeyeceğiz o zaman :))

      Sil