12 Temmuz 2016 Salı

Kadın Aktif Olmamalı(!)

Çok sinirliyim Okurcum, öyle böyle değil ÇOK sinirliyim.
Toplumdaki pasif kadın, aktif erkek algısının habire önüme çıkması beni deli ediyor.
Değişen devir hakkında bilgisi olmayıp fikri olan insanlar beni deli ediyor.
Bu zihniyetlere sahip olan insanların benim hayatım hakkında yorum yapmasıysa beni ÇİLEDEN ÇIKARIYOR!
Gerçekten sinirden ellerim titriyor, dişlerimi sıkmaktan, konuşurken sakin olmaya çalışmaktan kelimenin tam anlamıyla yoruldum.

Toplumda kadınlar çok aktif olmamalıymış.
Diyorum ki "Yani pasif mi olmalılar?"
"Hayır aktif olmamalılar." diyor.
"Bir şey aktif değilse pasiftir." diyorum ama anlatamıyorum.
Hepi topu bir ingilizce kursu için olan bir konuşma
Aynı babanın çocuğu olan kız ve erkek kuzenim için ingilizce kursu ayarlamaya çalışıyorum. Babalarının üzerime yıktığı bir sorumluluk ve ayarlıyordum da kursu.
Mesele, fazladan alınacak bir kurun kıza değil erkeğe verilecek olması. Halbuki kızın daha çok ihtiyacı var ama izni yok. Çünkü neden? KIZLAR AKTİF OLMAMALI! Bacağını kırıp evde oturmalı. Toplum içinde çok bulunmamalı.
Olayın temelindeki kafaya bak sen.
Kız kuzenim hayal kırıklığı ve sinirle odadan çıkıyor. Babası benim de kız olduğumu unutmuş olacak ki bana fısıldıyor "Ona söyleme ama onun çok aktif olmasını istemiyorum. Gerek yok buna.". Bu kafada olduğunu biliyordum ama ilk defa direk özneyle konuşunca sinirden ve şoktan dilim tutuluyor. Yine durmuyorum tabii ve yukarıda bahsi geçen konuşma geçiyor aramızda.
Daha nereye kadar kadınları toplumdan soyutlayacaklar anlam veremiyorum.

Sonra konuşmada özne olma sırası bana geçiyor. Sen diliyle uzun bir süre eleştiriyor beni. Laf sırası bana geçtiğindeyse sürekli sözüm bölünüyor. Konuşurken sadece saçmalıyor sözde muhattabım.

Bazen diyorum ki bu algıya ayak uydurayım. Benim jenerasyonuma kadar sülalem koyun kadınlarla dolu(islami siteleri az dolaşırsanız neyden bahsettiğimi anlarsınız.). "Koyun kadın"; itaatkar, eşinin sözünden çıkmayan kadındır. Eh, eğer birine aşırı derecede hak tanırsanız(sanki efendi gibi) o da ilah kesilir. Yasaklar sıralanır: Dışarı çıkma, şık giyinme, çalışma, erkeklerin olduğu ortama girme. Bahsi geçerken bile içimi daraltan bu kurallara benim uymamın imkanı yok. Bu yüzden zor olsa da tek seçeneğim olan aktif kadın rolünü üstlendim.
Evet canım, erkeklerin olduğu ortamlara giriyorum. Ah, biliyor musun erkeklerle de konuşuyorum ama şunu da öğren; hiçbiri bana saygısızlık edemiyor. Neden onu da söyleyeyim dur bak, çünkü ben sınırlarımı çiziyorum ve onlar da aşamıyorlar.

Abazaların kaynadığı bir toplumda yaşıyoruz. Örnek A:

Evet, böyle bir toplumda mecburen kadın olarak dikkat etmemiz gereken ekstra şeyler var maalesef. Neden mi? O (affedersiniz) orospu çocuklarına şenlik çıkmasın diye. Tecavüzcüsünden tut tacizcisine hepsi testosterona taparken onların emellerine ulaşmaması için dikkat etmek zorundayız.
Evet bak, görüyor musun, bunun da bilincindeyim. Sınır çizmenin de işe yaramadığı yerlerde bu bilinç, benim tehlikeli olma ihtimali yerlerden kaçmamı sağlıyor.
Vesaire.
Bunları geçtim bu (sözde)adamlar kadınların yüksek yerlere gelmesini de hazmedemiyor. Mesela benim bu muhabbetimin geçtiği kuzenlerimin babası artık bana ses edemiyor. Niye mi, babam zorla da olsa bir şeyleri aştı da ondan ve ona söz hakkı düşürmüyor babam. Bugün bir istisna oldu, o da içinde biriken çarpık düşüncelerini dile getirmek için alakasız bir şekilde konu açtığı için. Ben bir şekilde savuşturdum, benim için söyledikleri laftan ileri gitmiyor ama kız kuzenimin babası tarafından gördüğü bu muamele(hatta annesi de benzer muamele ediyor ona) çok sinirlendiriyor beni.

Negatif yazılar yazmayı sevmiyorum çünkü okurken senin de aynı sinire bulanmana sebebiyet vermek istemiyorum. Bu sebeple daha da fazla uzatmak da istemiyorum bu yazıyı.

Bu arada elimden geldiğince çabaladım ve o ekstra kurun, ilk kurdan sonra ihtiyacı olan görüldükten sonra sahibini bulacağında karara vardırttım. Erkek kuzenim kursa bile gitmek istemezken kursa gitmek isteyen kız kuzenimin hakkını yedirtemezdim!

Sevgiler
Kız

20 yorum:

  1. Ohh be en azından hak yerini bulmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha bulmadı ama bulma yolunda ilerliyor gibi. Bulmasını umuyorum şuan sadece.

      Sil
  2. Hakkı, hakkı olana vermek isteyince feminist damgası yemek de çok koyuyor bana .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onlara göre hakkı olmayan bir şeyi talep ettiğimiz için yiyoruz o damgayı...

      Sil
  3. Dünya geneli için söylüyorum. Kadının toplumda kendi kimliği ile yerini bulması çok zaman almıştır.
    Hindistanda kocası ölen bir kadın eşiyle birlikte yakılırdı mesela. Adını hatırlayamadığım bazı diğer ülkelerde kadına isim yerine 1-2-18 gibi numara verilir ve öyle çağrılırdı. Şimdi bunlrı okuyunca üzüldüm ama ne yazık ki böyle insanlar geçmişte de vardı şimdi de var.
    Kafana takma ciddiye bile alma hatta. Boşver.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğin şeyleri bende duymuştum.
      Sayılarla isimlendirilen Arabistan sanırım. Rabia ismi dördüncü demek mesela.
      Biliyor musun, bazen keşke erkek olarak doğsaydım diyorum. Toplum, erkeklere de saçma sapan dayatmalar yapıyor ama yine de ne bileyim, insan bilmediğine özeniyor sanırım ondan bu isteğim.

      Sil
  4. Bir dönem kadın kimliksizdir diyen insanlar ile yaşıyorduk. Kadının çalışabiliyor olması bunu başarabiliyor olması herkes tarafından sinir ile izleniyordu. Kadınlar evinde oturmalı diyen geri toplumun, artık sıyrılmış bireyleriyiz. Hep varolan kimliğimize kavuştuk. Yazını o kadar beğendim ki. Kalemine yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun bizim kimliğimiz olduğunu halen kabullenemeyen sığırlara karşı varlığımızı sürdürmemiz gerekiyor.
      Teşekkür ederim, beğenmene sevindim.

      Sil
  5. Kadınlar artık pes etmeyecek ben buna inanıyorum hele yeni nesil bizden daha hırslı azimli olacak bu kadın erkek savaşı değil bu toplumda hakettiğin yeri alma mücadelesi bu duruma düşünenler utansın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarınımız dünümüzden hep daha başarılı olsun inşaallah.

      Sil
  6. off ya okulu bitir de şu çevrenden kurtul sen. :) nası gidiyooo tatiil. dönem iyi bitmiş miydiii. her şey yolunda mııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönem iyi bitti :)
      Yoluna sokmaya çalışıyorum hayatımı işte :)
      Senden naber?

      Sil
  7. Gözüme öfke kaçtı :))
    Sen yine de
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar kusura bakma o zaman ^^"
      Sen de hep mutlu ol :))

      Sil
  8. Sirnirden catlayan benden merhaba. O adama soyle o cok deger verdigi dinde evlat ayirma diyor. Nasil bir mantik ya. Allaha sükür ne annem ne babam ya da birinci dereceden yakinlarim boyle insanlat degil.ama yok mu bizdede var. Kadin kismi sunu yapmaz bunu yapmaz oh. Zaten biz bir tek evde hizmetçiyiz allahta bizi kuluckaya yatalim bitek diye yaratti.
    Babam hep erkek bir okuyorsa kiz iki okumali diyor ki erkege muhtac kalmasin diye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babanın ellerinden öp benim için lütfen :) Çok güzel bir nasihat olmuş bence.

      Sil
  9. ay iyiyim yaaa. blog aynı işte. dokuz gün tatil yaptım. izmire gittim babamlara. tatili uzattım bu hafta da. çok sıcak. bol kitap okuyom bi de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi yapmışsın :) Benim şu ara yapmaktan en çok hoşlandığım şey kitap okumak. Böyle kitap dolu bir yere kapanıp haftalarca çıkmamaj istiyorum :)

      Sil
  10. Bu durumdan bende rahatsızım, erkeklere kadınların hakkı olduğunun eğitimi verilmeli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öğrenmeleri gereken en önemli şey bu bence de.

      Sil