28 Ağustos 2016 Pazar

Telefonsuz Kalan Kız'ın Güncesi

(Telefonsuz Bölge)
Selam Sevgili Okur,
Telefonum bozuldu.
Alışık olmadığım bir durum telefonsuz kalmak, bu sebeple buraya yazmaya niyetlendim. Kime anlatabilirdim ki başka?

#Gün 1
Telefonum dün bozuldu ama bir süreliğine de olsa açıp kullanabildiğim kısa bir zaman dilimi olduğu için dünü değil bugünü birinci gün saydım(bkz. belirsiz günler karmaşası)
Telefon olmayınca ne kadar da sakin geçti günüm.
Mesaj yok
Arama yok
Abuk sorular sorup duran millete kibarlık yapacağım diye kendimi yırtmak yok
Zırt pırt vazzap'ı açıp platoniği stalklamak yok(aslında bir süredir zaten azaltmıştım bunu)
Oh mis.
Sadece bir ara telefondan şarkı açmaya diye yeltenip bataryası çıkmış öylece yatan telefonumla göz göze gelince içim cız etti o kadar.
Biran önce tamire götürülmeli bu telefon...

#Gün 2
Malum telefon bozuk ve sabaha kalkmak için alarm da kurmam lazım. Benim eski tip bir çalar saatim var. Geceden kurdum alarmı ve sabah kalp krizi geçirir gibi uyandım. O nasıl bir alarmdır yahu! Yeminle yatağa geri döndüğümde kalbim boğazımda atıyordu halen. Telefonumu özledim ben, o sakin alarmını falan...
Gün içinde internet lazım oldu ama telefonum yoktu.
Kargoyu kontrol etmem lazımdı ama telefonum yoktu...

#Gün 3
Hastaneye gittim. Annem park yeri bulamadığı için arabayı park edecek bir yer aramaya geçti, bense doktorun yanına. Malum telefon yok(sanırım "telefon yok" diye bir etiket açacağım, yazı da o kadar çok kullandım ki), buluşmak için bir yer belirledik. Neyse ki şansımız yaver gitti de sıkıntısız buluşabildik çünkü buluşacağımız yer de duraklama yapacak yer yok ve vızır vızır trafik var(gittiğim hastanenin bulunduğu yerde park edecek yerler dışında hiçbir yere duraklama yapamıyorsunuz çünkü yer yok).
Telefonum bu durum dışında ihtiyaç olarak aklıma bile gelmedi. Arada bir canım snapchat'e bakmak istedi ama o da geçti gitti sonra.
Bu arada telefonumu tamire verdik, yarın ulaşır elime sanırım.

#Gün 4
Telefonumun yokluğunu çok hissetmediğim bir gündü. Sadece kitap okurken ilgimi çeken bazı şeyleri araştırmak için lazım oldu ama kardeşimin tabletini kullanarak işimi hallettim.
4. günün akşamında telefonuma geri kavuştum ve sanırım 2 saat boyunca alıştığım hâline getirmekle uğraştım.

Telefonumun bozuk olduğu şu 5 gün boyunca çok da farklı bir olay gelişmemiş. Herkes geyik modunda sohbet edip snap atmış. Mavi Gözlü Lecter halen kel olduğu foroğrafını kaldırmamış profilinden.


Telefonum geldikten sonra hayatımda neler değişti? Yine bol bol vakit harcadım telefon başında. Telefonun faydalarını düşününce telefonsuz bir hayat kurmaya çalışmak manasız geliyor ama zararlarından da kurtulmam lazım. Telefonsuz bir hayat kurmaya kalkışsam ve mesela aşağıya eklediğim videodaki gibi olsa hayat, nasıl olurdu?

Video oldukça eski ama etkisi halen taze :D 

Sanırım kendime telefon başında geçireceğim zaman konusunda kısıtlama getirmem gerek. Velhasılıkelam telefonunuz bozulduysa hayat hem çok zor hem de sakin olabiliyor. (Meh! Koca yazıdan çıkan sonuca hele)

Sevgiler
Kız

15 yorum:

  1. Video on numara :D Bu sıralar bende annemde telefonun elimden düşmemesinden şikayetçiyiz. Ne olcak halim bilmiyorum :D Çalar saatin şu üst kısmında metal olan ve o metale durmadan başka bir şeyin çarpmasıyla ses çıkaran tarzda mı Ne güzel anlattım derdimi :D eğer düşündüğüm çalar saatse Allah kurtarsın belki de okula gitmek istememe sebebim o saattin çalışıydı düşününce :D Telefonun yokluğu bende de en çok müzik dinlemek istediğim zaman sızlatıyor :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? Çok gülüyorum her izlediğimde :D
      Halimiz hal değil azizim :D
      Aynen o çalar saati kastettim :D Berbat bir şey yaa
      Müzik dinlemek çok mühim yaa. Hayatım, fon müzik eklenmemiş film tadında oluyor öyle zamanlarda(film gibi hayatım vardı ya zaten :D )

      Sil
    2. :D müzik gaza getiriyo insanı . Nadirende olsa bazen kafamda kendi fon müziğim çalıyor. :D

      Sil
    3. Ahaha bende de oluyor aynısı :D

      Sil
  2. Eski tip çalar saat kurardım ben de küçükken. Şimdi sen öyle deyince hatırladım, sesleri klasik oluyor galiba onların :))
    Telefon lazım, hiç kullanmamak hele bizim yaşlarımız için mümkün değil ve öyle bir girişimde bulunmak mantıklı olmaz sanıyorum.
    Sadece söylediğin gibi belirli kısıtlamalar getirilebilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtemelen aynıdır. Bazısı daha hafif çalıyor ama.
      Değil mi :)

      Sil
  3. Merhaba,

    Telefon akıllı diye kendi aklından vazgeçenler var. Telefon yararlı ama... Şimdi o ama'yı tamamlamak zor geldi. Ne çok gereksiz şeye zaman harcıyoruz telefonlarla. Elbette gereksizlik de göreceli.

    Video keyifliymiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Sadece kendilerine de değil çevreye de zarar veriyor böyleleri hem.
      Vakit bolmuş gibi vaktimizi telefonda yiyip sonra da vakitsizlikten yakınıyoruz. İnsanlık olarak teknoloji orucu tutmalıyız bence :D

      Beğenmene sevindim :)

      Sil
  4. Yazına da videoya da çok güldüm, sanırım telefonlar bizleri ele geçirdi , ayrılamıyoruz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim :D Bunu farkettiğimize göre buna bir dur demek gerek :D

      Sil
  5. Video harika :D

    Ay ben geçen çok acayip bi sesle uyandım ama meğersem telefonun bir uygulamasından geliyormuş böyle korkunç bir ses yok olamaz yani ölüyodum korkudan saatin alarmına kurban :D

    Ben arada kapatırım telefonu atarım millet de kızıyo sanki ben olunca dünyayı kurtarıyolar geçen tüm gün kapalıydı bi tek bişi yoktu nedir yani :D

    Ulaşmak isteyen her türlü buluyo sanki de işte kolaylık sağlıyo telefon elini attım mıydı şak orda olsun istiyo insan interneti olsun şusu olsun busu olsun olay bence o yani :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi :D

      Neydiki ses? :D

      İnsanlar isteklerinin aksamasını sevmiyor :D Ben de telefonu kapalı tutmayı seviyorum bazen ama babamgil ulaşamadılar mı çok kızıyorlar :D

      Aynen, kolaylıkları olmasa bi nane değil aslında :D

      Sil
    2. Çok tuhaf bi çığlık desek çığlık değil böyle acil durumlarda çalınan bişi siren sesi gibi ama çok korkunç :D :D

      Bizimkiler de kızar ya dışardayken telefon yanında olunca başına bir şey gelmiycek gibi geliyo galiba. :)
      Hatta biraz çelişkili olcak ama biri beni habersiz bekletir ulaşamazsam çıldırırım ama yani evde kapatıyorum ben genelde üç gün evden çıkmıyorum ya iki kapalı duruyo son gün yokluyorum :D

      Sil
  6. video güzeldi :)
    aslında telefon denen küçücük aletin içinde, ne kadar büyük ve farklı dünyaların var olduğunu çok güzel anlatmış. bu arada telefonuna tekrar kavuşmana sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim. Değil mi, ne güzel anlatmışlar :)
      :))

      Sil