4 Ağustos 2016 Perşembe

Yıl Ortası Kitap Uçuşu -Mim-

Selam Sevgili Okur,
Paul beni şu yazısında mimlemişti. Gayet hoş bir mim, çok beğendim :)
Mim'e başalamadan önce:
"başlıktan da anlayacağınız üzere yılın ilk yarısında okuduklarımız üzerinden soruları cevaplıyoruz." demiş Paul. Yani, cevaplarım yalnızca 2016 yılının başından beri okuduğum kitapları kapsamaktadır.

1. Şu ana kadar okuduğun en güzel kitap?
Bu soruya hileli cevap vereceğim kıh kıh
Bu sene Türk Dili dersim için Kürk Mantolu Madonna'yı tekrar okumuştum bu sebeple bu soruya Sabahattin Ali - Kürk Mantolu Madonna diye cevap vereceğim. Sabahattin'e sevgilerimle :D

2. Şu ana kadar okuduğun en iyi devam kitabı?
Thomas Harris - Kuzuların Sessizliği
Hannibal serisinin 2. kitabı. Thomas, ilk kitapta amatörlüğünü atmış ve ikinci kitapta ustalıkla çıkmış sanki. Şuan 3. kitabı okuyorum, beklentim tavan tabii ki.

3. Okumak istediğin ama henüz okuyamadığın yeni çıkan bir kitap?
Jean Cristophe Grange - Lontano
Mayıs ayında çıkmış, mürekkebi henüz ıslak bir kitap. Bu seneki 2. kitap siparişimde sepete atacağım ilk kitap *-*

4. İkinci yarıda çıkmasını çok beklediğiniz bir kitap?
Bu soruyu pek anlayamadım :/

5. Sizi hayal kırıklığına uğratan kitap?
-Lovecraft - Bilinmeyen Kadath'a Düş Yolculuğu
Çok büyük beklentilerle almıştım bu kitabı ama hayal kırıklığıyla bitti, bitirmekte zorlandım maalesef ama Deep'in tavsiyesi üzerine bir şans daha vereceğim Lovecraft'a. Okuyacağım diğer kitabı Cthulhu Öyküleri olacak.
-Lewis Carroll - Alice Harikalar Diyarında
Yine büyük ümitlerle başladığım başka bir kitap. Beklentiyi düşük tutmam lazım sanırım. İlginç yanları olan bir kitaptı ama bütünüyle sevdim diyemiyorum maalesef...

6. Sizi şaşırtan bir kitap?
Mert Ofluoğlu - Ters Düz
Okurken pek çok şeye çok şaşırdım, daha ne diyebilirim bilemedim :D İlginç bir kurgusu vardı.

7. Favori yeni yazarınız?
Cengiz Aytmatov
Beyaz Gemi'yi okuduktan sonra "Ben neden hiç Aytmatov okumamışım?" diye düşünmeme sebep oldu kendileri.

8. En yeni kurgusal aşkınız?
Yok öyle bir şey :(

9. En yeni favori karakteriniz?
Hannibal serisinden Clarice Starling. Güçlü bir kadın karakter.

10. Sizi ağlatan kitap?
Henüz beni o denli etkileyecek bir kitap okumadım sanırım.

11. Sizi mutlu eden kitap?
-Ertuğrul Köroğlu - Akılcı Düşünme
Zaten kendisi bir psikoloji kitabı :D
-Paulo Coelho - Piedra Irmağı'nın Kıyısında Oturdum Ağladım
Beğenmediğim yanları olsa da oldukça dinlendirici bir kitaptı. Çerezlik ve huzur veren cinsten.
(Huzur=Mutluluk benim için :D )

12. En beğendiniz kitaptan uyarlanan film?
Tabii ki Thomas Harris - Kuzuların Sessizliği. Bilmeyen var mı halen :D

13. Bu yıl yazdığın favori kitap yorumun?
Şu yazı hariç kitap yorumu yazmamışım ama her okuduğum kitabın bilgilerini ve kitap hakkında yorumlarımı not ettiğim bir defterim var, bu senenin başından beri düzenli olarak tutmaya başladım. Üşenmeyip o defterdekileri bloğa geçirseydim gayet hoj olurdu aslında.

14. Bu yıl satın aldığın en güzel kitap?
Okuduklarım arasında sadece Mert'in kitabı Ters Düz var.

15. Yıl sonuna kadar neleri okumak istiyorsun?
Aman Tanrım! Gerçekten bunu öğrenmek istiyor musun? :D Liste o kadar uzun ki gerçekten buraya yazmaya üşendim çünkü toplu olarak bir yerde değil liste. Oradan buradan notlardan toplamam lazım. Acı bana :(

Yine sinir bozuculuğumu yapıp "Yapmak isteyen varsa onu mimledim" diyip kaçıyorum ben :D

Ah, bak gitmeden sana çok ilginç şarkı dinletmek istiyorum. Şarkıyı çok sevdim diyemeyeceğim ama dinlerken bir garip hissettirdi. Kızın çok ilginç bir sesi var. Klibi izleyerek dinlemeni tavsiye ederim ^
Sevgiler
Kız

4 yorum:

  1. Grange türü içinde en sevdiğim yazar olabilmesine rağmen okumayalı bayağı oldu. Adamın diğer kitaplarına bakarken içimde bir korku sarıyor, hayal kırıklığına uğramaktan.
    Aytmatov müthiş ya, her şeysi.
    Kızın sesini de şarkıyı çok beğendim ben yaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, benim de türü içinde en sevdiğim yazar ve şans eseri keşfetmiş olmamı öyle büyük bir ninet olarak görüyorum ki :D
      Ben sırf hüsrana uğramamak için yorumları okuyarak almaya karar verdim çünkü son okuduğum Kaiken kitabı beklentimin altında kaldı maalesef :/
      Ben önce bi yadırgadım ama dinledikçe kulağa hoş geliyor :D

      Sil
  2. Lewis Carrol'un adını görünce nostaljik bir hisse kapıldım. Ufakken kurabiye adamla birlikte en sevdiğim kitaptı. Ama şimdi kurabiye adamın bırak kurgusu, karakterlerinin adlarını dahi anımsamam. Ters düz'ü liseme aldım bile. Sen de meth ettiysen, kesin güzeldir. Sanırım deep'in de blogunda görmüştüm adını hem. -en azından öyle anımsıyorum, hafızam beni yanıltmadıysa eğer ^^'- yalnız ters yüz benim on beşinci sorumun yanıtı olurdu büyük ihtimal. :D
    şarkı harikaydı. aynı şekilde arka planda ki ışık oyunları olsun, sakura çiçekleri olsun o denli güzel bir hava katmıştı ki müziğe. bütün gibiydi. neden klip ile birlikte izleyin dediğini galiba anladım totoro'm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, Deep de yazmıştı Ters Düz hakkında :)
      Değil mi, kliple daha manalı oluyor şarkı sanki :)

      Sil