30 Eylül 2016 Cuma

Koyunları Sayamamak...


Selam Sevgili Okur,
Elimden geldiğince yurda, yeni şehre ve okula adapte olmaya çalışıyorum. Gerçekten elimden geleni yapıyorum. Bu yazıyı mızmızlanma olarak görme lütfen olur mu? Sana şu 1,5 haftadır cebelleştiğim yeni huylarımdan bahsetmek istiyorum: Uyku arası önceden var olmayan alışkanlıklar edinmek, uykudan panikle uyanmak, kapıyı kitlemeden uyuyamamak. Bunlar şu son 1.5 haftadır edindiğim yeni huylarım.

Uyku arası önceden var olmayan alışkanlıklar; Mesela elimde bir kitapla uyuduysam kitabı uyku arasında düzgünce masama kaldırmam normalde ama artık öyle yapıyor(muş)um. İlk hafta yoklamaya imza atmayı unuttuğum için gece ben uyurken anahtarla odama giren yurt görevlisinin, her gece anaçlığı tutarak odaları gezdiğini düşünmüştüm başlarda ama kendimce bir test yaparak aslında toplama işlerini kendim yaptığımı anladım.Yaptığım test ise kilitlediğim kapının önüne dolu bir su şişesi koymak. Eğer odama birisi giriyorsa kapıyı açarken ya şişeyi düşürecekti ya da kapıyı temkinli açıyorsa şişeyi görüp kapıyı geri kapamak istese bile şişeyi ilk baştaki konumuna geri getiremeyeceği için kapıyı birilerinin açtığı anlaşılacaktı. Sonuç: Odama imza attırılması gereken gün haricinde kimse girmemiş. Kendi kendime kuruntu yapmakla kalmışım.
Uykudan panikle uyanmak; uykumun en derin yerinde bir anda gelen titremeyle uyanıvermek, sanki bir felaket olmuş gibi bir korkuyla(önceden de arada sırada olurdu bu ama şimdi daha fazla yaşıyorum bu durumu)
Kapıyı kilitlemeden uyuyamamak: Sanırım bu hiç kurtulamayacağım bir huyum olacak. Düşüp bayılsam bile güvenlikteki anahtarla girmeleri lazım odama yoksa yok işte. Mümkünatı yok uyumamın kilitlemeden.
Tüm bunların sebebi kendimi güvende hissetmemem mi? Olabilir. Uyumak şu günlerde biraz zor işte ama atlatırım sanırım.
(Şarkıyı seçme sebebim tamamen müziğinin ve videodaki fotoğrafın hissettikleri. Sözlere pek dikkat etmedim.)

Not: Önceki yazımdaki cevaplayamadığım yorumlara en kısa zamanda cevap yazacağım ^^

Sevgiler
Kız

15 yorum:

  1. Birçok yenilik beraber gelmiş alışması biraz zaman alacak gibi. Uykudan sıçrayarak uyanma sebebin çooooğk büyük ihtimalle stresten . Su şise yönteminin aklıma geleceğini sanmam :D Zekice :) Aağh internet paketim çok olsada şarkıyı dinlesem -_- pazartesiyi bekliycez artık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle ama çabalıyorum :)
      Stres ve korku beraber. İnsan tedirgin olunca öyle şeyler geliyor ki aklına :D Malum, tutup güvenlikçi ablanın da suratına soramazdım "odama mı giriyorsun" diye :D
      Yenilenince dinle bakalım beğenecek misin :)

      Sil
  2. Akıllısın.. şu su şişesi fena fikir değilmiş ;) yurtta kalıyorsan normaldir bu tür haller.. alışınca geçer ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki birinin daha işine yarar diye yazdım. Resmen olayı yaşadığım gün oturdum nasıl güvenlikçiye çaktırmadan anlarım diye düşündüm çünkü eğer direk yüzüne karşı sorsam resmen iftira gibi olacaktı :D
      Ben de öyle umuyorum :)

      Sil
  3. En sevilen şehrin en teknik üniversitesi yerine yanlışlıkla:) (maalesef "istediğin okulu üste yaz. Nasılsa tutmaz deme"kuralını henüz bilmiyordum o zaman) en başkentin en baba teknik üniversitesini kazanan ben. yüzde bire girip ağlayarak okula kaydolan ben. şimdi başkente aşık olup dönmeye çalışan yine ben. Sen de seveceksin. Universite yilları candır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oluyor demek ki böyle şeyler :D Severim umarım yaa :))

      Sil
  4. Başlığa bayıldım desem? :)

    Yurt hayatı... :)

    Instagram var mıydı, varsa benimkine bekliyorum! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim derim o zaman :)
      Karışık biraz işte :D
      Bir zamanlar vardı ama artık kullanmıyorum. Üniversite için şehir dışına çıkana kadar pasif içicisiydim(kullanıcısıydım), kardeşimin hesabından bakıyordum merak ettiğim sayfalara ama memleketten uzakta olunca o da bitti :D

      Sil
  5. Sanırım yurtta ilk kez kalacaksın. Ailenden uzaklaşmanın ve başka bir şehire gelmenin verdiği tedirginlik sei ruhsal anlamda yormuş görünüyor. :) Herhangi birinden ya da kendi yaptığın araştırmalardan olumsuz yorumlara denk geldin mi? Kapını kilitlemenin duyduğun kötü bir şeylerden dolayı seni etkilediği için yapmış olabileceğini düşündüm ben. Yabancı bir yerde ilk kez kalacak olmanın etkisi de olabilir tabi. :) Ama temkinli olmak güzeldir. Dünya insanlardan ötürü şu sıralar hiç güzel bir yer değil ne de olsa... Biraz rahatlamaya ve alışmaya çalış. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle. Epeyce yordu maalesef.
      Ekstra kötü bir şey duymam gerekmiyor, sonuçta yurtta beraber kaldığım insanlar ne kadar sempatik davransa da hiçbirini gerçek anlamda tanımıyorum. Kapıyı bu sebeple kitliyorum. Problemim, kapıyı kitledim mi diye defalarca kontrol etmem sanırım :D
      Temkinli olmak en iyisi, aynen :)
      Elimden geldiğince adapte olmaya çalışıyorum işte :)

      Sil
    2. Çok normal ve de çok iyi yapıyorsun. :)

      Sil
  6. Alışılmıyor ve saplantı olarak kalıyor desem, umarım seni umutsuzluğa düşürmem. Benim de gayet düzenli bir hayatım vardı ama iki sene önce üniversite için başka şehri yazmam ve yurtta kalmam ile bende de başladı bu belirtiler. Oda arkadaşım çok geç saatte geliyordu ve ben uyumuş oluyordum onun gerginliği ile geceleri konuşma hastalığı başladı. Geçen sene eve taşındım arkadaşlarımla kendi odam var. Arada sınıf arkadaşlarım kalmaya geldiğinde gece konuşuyorsun diyor kalkıp garip hareketler yapıyorsun diyor. Büyük ihtimalle psikolojik yardım almadan geçmeyecek de umarım sen atlatabilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce başka konularda psikolojik yardım almıştım ve halen başım sıkıştı mı psikoloğumla irtibata geçebiliyorum ama daha bu konu hakkında arama ihtiyacı duymadım. Elimden geldiğince kendim atlatmaya çalışıyorum. Psikoloğuma da demiştim, birine bağımlı yaşamak istemiyorum. Gece konuşma konusunda destek alsan iyi olabilir ama, benim problemlerimden bir tık daha sıkıntı yaratabilir bir şey çünkü. Bu alışamamanın da geçmeyeceğine şartlama kendini, elinden geldiğince daha sakin kafayla uyumaya çalış. Bazen kafanın içini çok karışıkken de olur bu uyku sırasında konuşmak.
      Umarım ikimiz de atlatırız sıkıntılarımızı :)

      Sil
  7. Karga ve Kız.. bunlar o kadar normal seyler ki zamanla bunlara alışıp aşıp yerine yenj aliskanliklar edineceksin.. ben de cok bildigim icin demiyorum tabii ki ama sadece azicik tecrubem var, azicik;) umarim her sey gonlunce olur, sevgiler ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alışmaya çalışıyorum elimden geldiğince :))
      Umarım hepimiz için gönlümüzden geçtiği gibi olur :)
      Sevgiler ^^

      Sil