9 Ekim 2016 Pazar

6'lı Film Lakırdısı

Selam Sevgili Okur,
İzlediğim filmleri tek tek yazmak yerine biraz biriktirip tek yazıda yazmak daha mantıklı geldiği için 6 tane filmi biriktirip öyle yazmaya karar verdim film yazılarını. Hepsinden kısa kısa bahsedip, puanımı da verip bitireceğim yazıyı :) Umarım film arayışındakilere faydası dokunur.

2'li Film Lakırdısı için tık tık

Bahsedeceğim filmler:
- Miss Granny(Kore yapımı komedi)
- Paprika(Japon yapımı psikolojik anime)
- Deadpool(Amerikan yapımı komedi)
- The Grand Budapest Hotel(Alman-İngiliz yapımı komedi-polisiye)
- Girl With Pearl Earing(Hollanda-İngiltere yapımı biyografi-drama-romantizm)
- Juno(Amerika(?) yapımı komedi)

Miss Granny(2014)
Tanıtım:
Yönetmen: Hwang Dong-Hyuk
Müzik: Mowg
Film Süresi: 2 saat 4 dakika
74 yaşındaki Oh Mal-Soon, "Daima Genç Kalın Vesikalık Fotoğrafçı" dükkanıyla karşılaşır ve ölmeden önce güzel bir fotoğraf çektirip cenazesinde bu fotoğrafın kullanılması niyetiyle fotoğrafçıya girer ama fotoğrafçıdan çıktığında artık 74 yaşında değildir. 20 yaşındaki haline geri dönmüştür ve bu durum başına türlü olaylar getirecektir.

Yorumum:
Film inanılmaz komik ve eğlenceliydi. Oh Mal-Soon'un 20 yaşındaki görünüşüyle yaşlı bir teyze gibi davranması, sonra gençliğini farkedip yaptığı çılgınlıklar. Baştan sona kahkahalar attığım bir film oldu. Şarkıları da çok güzeldi, özellikle şu ve şu şarkıyı çok beğendim. Ayrıca Oh Mal-Soon'un gençliği rolündeki Shim Eun-Kyung gerçekten harika bir oyuncuymuş onu öğrendim. Nasıl halmeoni olunur bu kızdan öğrenilebilir :D

Puanım: 5/5
Tekrar tekrar izlenilebilir, deşarj edici bir film. Herkese tavsiye ederim :)

Paprika(2006)
Tanıtım:
Yönetmen: Satoshi Kon
Öykü: Yasutaka Tsutsui
Müzik: Susumu Hirasawa
Film süresi: 1 saat 30 dakika
İnsanların rüyalarına girip bilinç altlarında dönen sorunları incelemeye yarayan yeni buluş DC-MINI'nin çalınması üzerine psikoterapist Dr. Atsuko Chiba, cihazı çalan kişiyi aramaya başlar. DC-MINI, insanların sadece rüyalarına girmekle kalmayıp insanları yönetebilecek kadar güçlü bir cihazdır ve kötü ellere geçmesi çok tehlikelidir. Animasyon filmimizde güçlü bir kadın olan Dr. Atsuko Chiba'nın hırsızı arama çabalarıyla beraber kendine bile itiraf edemediği bazı gerçekleri keşfedişini izleyeksiniz.

Yorumum:
Öykü biraz yüzeysel geldi bana. Paprika'nın nasıl ortaya çıktığı gibi konulara pek değinmemişler. Olaylar oluyor ama neden olduğunu tam açıklamamışlar. Biraz karışık bir senaryoya sahip olduğu için de bu yüzeysellik bir miktar sinirimi de bozdu aslında. Bu yapabileceğim tek kötü yorumdu sanırım.
Çizimleri kesinlikle harika olmuş, bazı sahneler o kadar hoşuma gitti ki(mesela açılış kısmı). Çizimlerini River'ın da dediği gibi Miyazaki'nin tarzına benzettim. Bunun dışında şarkıları çok hoşuma gitti. En beğendiğim şarkısı için tık tık
(Tavsiye için teşekkürler Riv >.<)

Puanım: 3/5
Senaryonun yüzeyselliğini umursamayacağın ve güzel çizimleri olan bir anime izlemek istediğin bir anda izlemeni tavsiye ederim ^^

Deadpool(2016)
Tanıtım:
Yönetmen: Tim Miller
Müzik: Junkie XL
Film Süresi: 1 saat 48 dakika
Doktorların teşhisleri sonunda kanser olduğu ortaya çıkan Wade Wilson'ın(Ryan Reynolds) bilinen tedavi yöntemleri dahilinde hayatta kalma ihtimali yoktur. Ancak bir ajan, Weapon X adlı bir programın onu eskisinden daha iyi hale getireceğini söyler. Weapon X programı, filmin kötü karakteri olan Ajax lakaplı asıl ismi Francis olan bir mutant tarafından yönetilir. Weapon X'e katılan Wade Wilson ağır eziyetlere tabii tutulur ve bunun sonucu olarak yüzü tamamen çirkin ve tanınmaz bir hale gelir. Bundan sonra yüzünü ve eski sevgilisi Vanessa'yı kazanmak için Ajax'ı bulmaya çalışır.(Alıntıdır)

Yorumum:
Hakkında yığınla övgü okuduğum bu filme oldukça yüksek bir beklentiyle başlayıp hüsranla bitirmek istemezdim ama tam da böyle oldu. Film komikti, bazı sahneler de çok güldüm(taksiciyle olan sahnelerde) ama seyirciyi güldürmek için o kadar fazla espiri döşemeye başlamışlar ki bir süre sonra kahkaha attırma etkisi de azalıyor filmin. Ortada espiri yapan, habire cinsellik düşünen, kompleksli bir karakter var. Cinsellik sahneleri de gereksiz abartılmış, hatta o sahnelere de komedi katmaya çalışmışlar ama o sahnelerde sadece göz devirdim "ne gerek vardı bu sahneye?" diye düşünerek.
Öyle yere göğe sığdırılmayacak bir film değildi bence.
Müzikleri güzeldi ama yeni bir şarkı duymadım diye hatırlıyorum filmde. Bilindik bazısı kaliteli şarkıları serpiştirmişler filme işte.

Puanım: 2/5
Güldüremeseydi 2'yi de hakketmediğini düşündüğüm bir film. Saçma sapan espirilere gülme isteğiniz varsa izleyin efendim.

The Grand Budapest Hotel(2014)
Tanıtım:
Yönetmen: Wes Anderson
Müzik: Rothe-Zäuerli
Film Süresi: 1 saat 40 dakika
Stefan Zweig'in notlarından esinlenilerek uyarlanmış bir filmdir.
Filmin başlangıç sahnesinde günümüzde bir genç kız mezarlıktaki bir yazar anısına yapılmış anıta yaklaşır. Yazarın 1968 yılında Büyük Budapeşte Oteline yaptığı ziyareti anlatan kitabı okumaya koyulur.
Yazar, Alp Dağlarındaki kurgusal bir Avrupa ülkesi olan Zubrowka Cumhuriyeti'nin savaş sonrasında yoksulluk ve bakımsızlıktan harap durumda olduğunu görür. Bir zamanlar göz kamaştıran otel, adeta bir harabeye dönüşmüş, ziyaretçileri de oldukça azalmıştır.
Yazar otelde bir akşamüstü Sıfır Mustafa ile karşılaşır ve akşam yemeğinde buluşup sohbet etmeye karar verirler. Yemek sırasında Mustafa otele nasıl sahip olduğunu ve onu neden kapatmak istemediğini anlatır.
Hikaye 1932 yılında otelin şatafatlı günlerinin sonlarına yakın dönemde başlar. Bu dönemde Mustafa otelde karşılama görevlisi olarak çalışmaktadır. Zubrowka savaşın eşiğindedir ama otelin ünlü odacısı Gustave'ın umurunda bile değildir. Otelin zengin misafirlerinin ihtiyaçlarıyla ilgilenen Gustave, diğer zamanlar da ise yaşlı ve sarışın zengin müşterilerle birlikte olmaktadır. Bu kadınlardan bir tanesi Madam Céline Villeneuve Desgoffe und Taxis otelden ayrıldıktan kısa bir süre sonra evinde esrarengiz şekilde ölü bulununca olaylar gelişmeye başlar.(Alıntıdır)

Yorumum:
(Paul, tavsiyen için tişikkirliir >.<)
Film tek kelimeyle çok eğlenceliydi! İnce espiriler, Gustave'nin bütün hal ve hareketleri, Sıfır Mustafa'nın Gustave'a ayak uydurma çabaları çok eğlendirdi beni. Sahne geçişleri, senaryonun işlenişi çok güzel ayarlanmış, gözüme batan hiçbir şey olmadı(Filmde izleyicinin gözüne gözüne soktukları ipucuda bile merak uyandırmayı başarabilmiş adamlar, ne diyeyim başka :D ). Şarkıları da filmin temasıyla bütünlük oluşturuyordu.
Film hakkında küçük bir uyarım var; cinsellik sahneleri biraz rahatsız edebilir. Zaten çok fazla yok bu sahnelerden ama aklında bulunsun ^^

Puanım: 5/5
Biraz merak uyandırsın, bolca güldürsün, göze hitap etsin diye bir film arıyorsan buyur izle :)

Girl With A Pearl Earing(2003)
Tanıtım:
Yönetmen: Peter Weber
Müzik: Alexandre Desplat
Film Süresi: 1 saat 40 dakika
Tracy Chevalier'in aynı adlı romanından Olivia Hetreed tarafından uyarlanmıştır.
Film Delft, Hollanda'da 1665 yılnda geçmektedir. On yedi yaşındaki Griet babasının bir iş kazası sonucu kör kalması nedeniyle ailesini geçindirmek için çalışmak zorunda kalır. Johannes Vermeer adlı bir ressamın evine hizmetçi olarak alınmasını ve sonrasında gelişen olayları konu alır.(Alıntıdır)

Yorumum:
Buram buram sanat kokan bir filmdi ama maalesef benim izlediğim sırada aradığım şeyin sanat olmamasından mıdır bilmem çok keyif alamadım filmden. Konusu klasik, hizmetçisine aşık olan bir adam ve bu aşkın imkansızlığı. Tabii bu klasik senaryo İnci Küpeli Kız tablosunun hikayesi şeklinde işlenince olaya farklı bir hava katıyor. Gerçekçi olmuş. Scarlett Johansson, baş role cuk oturmuş ve çok kaliteli bir oyunculuğu vardı. Müzikleri de kulağa hitap eder durumdaydı.

Puanım: 4/5
Sanat filmi izleyesim var, sakinleşeyim dersen buyur izle Okurcum :)

Juno(2007)
Tanıtım:
Yönetmen: Jason Reitman
Müzik: Mateo Messina
Film Süresi: 1 saat 36 dakika
16 yaşındaki lise öğrencisi Juno, erkek arkadaşından hamile kalır ve çocuğu aldırmaya cesaret edemez. Bu yüzden çocuğunu doğurup ihtiyacı olan bir aileye vermeye karar verir. Fakat işler sandığı kadar kolay olmayacaktır.

Yorumum:
Filmi beklenmedik bir şekilde beğendim. Konu fazlasıyla absürt; hamile bir lise öğrencisi. Fakat Amerika'da rastlanılabilir bir durum olduğundan dolayı o kısmı fazla eleştirmek istemiyorum.
Çok güzel tespitleri, ince espirileri, hoş bir teması ve mükemmel şarkıları olan bir filmdi(Filmin şarkılarından oluşan çalma listesi için tık). İzlerken bir an bile sıkılmadım. Oyuncuların, özellikle de Ellen Page'in oyunculuğu çok kaliteliydi.
Tatlı, hoş bir filmdi işte :)

Puanım: 5/5
Absürt bir senaryodan güzel bir film çıkarmayı başaran iyi bir yapım ekibine sahip olduğunu düşündüğüm bir film. Bir şans ver bence :D

Sevgiler
Kız

14 yorum:

  1. Beğenmene çok sevindim, benim de favorilerim arasında olan bir filmdir

    YanıtlaSil
  2. Junoyu annemle izlemiştik. Annem çok sevmişti. Bende sevmiştim diğer filmlerde güzeldi. Miss grany nin şarkılarını hala dinlerim::)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Juno çok sevimli bir film :))
      Miss Granny'in şarkıları bağımlılık yapıyor resmen :D

      Sil
  3. Büyük Budapeşte Otelini ben de çok severek izlemiştim :))
    O renklerin büyüsü hele...
    Masal gibiydi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenilmeyecek gibi bir film değil ki :))
      Aynen öyle :))

      Sil
  4. Deadpool'a çok büyük beklentilerle gitmemenin gururunu yaşıyorum.Bu sene çoğu filme gittiğimde hep hayal kırıklığına uğradım ve bir süre sonra beklentiyi minimuma düşürdüm.O yüzden bende bu kadar kötü etkisi yaratmadı.Ve evet taksici ile olan hello kitty sahnesi muhteşemdi ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sütten dilim yandı artık bana yoğurt getirin :D
      Değil mi :))

      Sil
  5. Miss Granny'i izlenecekler listeme ekledim bile!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne iyi yapmışsın, umarım beğenirsin :))

      Sil
  6. Miss grany çok eğlenceliydi gerçekten :D Girl with a pearl earring ' i sevmiştim ben , tablosunu çok sevdiğim için de olabilir tabi .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O sırada o filmin havasında olmamamdan kaynaklı sevmemiş olmam muhtemel :D

      Sil
  7. Juno'yu merak ettim. Deadpolu beğenmediğine sevindim. izlediğim için değilde uzaktan uzağa gıcığım filme :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevimli bir film Juno :)
      Heheh :D İzlemeyerek bir şey kaybettiğini sanmıyorum :D

      Sil