11 Ekim 2016 Salı

Melodilerle Kendini İfade Ediş

Şarkılar kendi içlerinde barındırdıkları dışında da anlamlar barındırırlar. Bu anlamları dinleyenler yükler şarkılara. Bugün bir şeyler yazmak yerine benim için yoğun anlamlar yüklü olan iki şarkıyı dinletmek istiyorum sana.

(Paul sayesinde dinlediğim bu harika şarkı resmen takıntı gibi oldu ben de. Anlamı da dinlerken hissetirdikleri gibi yoğun hisler yaşatıyor insana. Anlamı için tık )

Anlam, anlam dediysem bir SOAK - Sea Creatures paylaşmazsam ayıp olurdu. Şu şarkı o kadar dolu dolu ki benim için. Olur da asıl sözlerinin anlamını da merak edersen diye senin için çevirdim:
The stars and moon(Yıldızlar ve ay)
Remind me of you(Bana seni hatırlatır)
I don't know what to say(Ne demeliyim bilmiyorum)
It might make you worse(Sana daha kötü hissettirebilir)

I don't understand(Anlamıyorum)
What her problem is (Onun derdi ne)
I think she's just a fish! (Bence o sadece bir balık!)

I know you get it bad(Biliyorum kötü hissediyorsun)
You don't deserve this(Bunu hakketmedin)
And I won't put up(Ve sineye çekmeyeceğim)
With their ignorance(Cehaletlerini)

And they tell you(Ve sana diyorlar)
They love you(Seni sevdiklerini)
Well they don't mean it(Şey, bunu kastetmiyorlar)

I don't think they know what they mean! (Neyi kastettiklerini bildiklerini sanmıyorum)
I don't think they know what love is(Sevginin ne demek olduğunu bildiklerini sanmıyorum)
Throw it around like it's worthless(Değersizmiş gibi sarf edip duruyorlar)
I don't think they know what love is.(Sevginin ne demek olduğunu bildiklerini sanmıyorum)

I don't get this town(Bu şehri anlamıyorum)
Neither do you(Sen de anlamıyorsun)
We should run away(Kaçmalıyız)
Just me and you.(Sadece sen ve ben)

Cause I don't get the people here(Çünkü buradaki insanları anlamıyorum)
They're curious(Meraklılar)
They don't really care.(Aslında umurlarında değil)

Sea creatures(Deniz canlıları(yaratıkları))
Interfere(Parazit yapıyorlar)
I wish they would disappear...(Keşke yok olsalar...)

They don't know what love is(Sevginin ne olduğunu bilmiyorlar)
Throw it around like it's worthless(Değersizmiş gibi sarf edip duruyorlar)
They don't know what love is!(Sevginin ne olduğunu bilmiyorlar!)

I pray for you(Senin için dua ediyorum)
And you know I don't like Jesus!(Ve bilirsin ki İsa'yı sevmem!)

Want you to get better...(İyileşmeni istiyorum...)
Please, please get better(Lütfen, lütfen daha iyi ol
For you, for me(Kendin için, benim için)

Çeviri konusunda iddialı değilim, şarkının melodisini düşünerek çeviremedim sanırım ama anlamı anlaşılsın istiyordum ve onu sağlar sanırım bu çeviri ^^

Var mı senin de kendi anlamlarını yüklediğin şarkıların?

Sevgiler
Kız

9 yorum:

  1. Bu şarkı bence çok güzel özellikle sözleri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangisini kastettiğini anlamadım ama ikisi de güzel sonuçta benim için :D

      Sil
    2. Hangisini kastettiğini anlamadım ama ikisi de güzel sonuçta benim için :D

      Sil
  2. https://youtu.be/bgiQD56eWDk derim en başta :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaahh, bu şarkı da çok güzel gerçekten yaa. Böyle tatlı tatlı hisler kaplıyor insanın içini :))

      Sil
  3. SOAK - Sea Creatures bayıldım. İlk paylaştığınıda çok sevdim ve gittim anlamına da baktım. :D Somewhere over the Rainbow - Israel "IZ" tavsiye ediyorum dinle. Hatta Brad Pitt'in Meet Joe Black filmini de izle derim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim :)
      Biliyorum o şarkıyı, kesinlikle sevilmeyecek gibi bir şarkı değil. Adamın sesi hem huzur veriyor hem de insanı neşelendiriyor. Hatta şimdi açıp dinlemeye başladım tekrardan tüylerim diken diken oluyor niye bilmiyorum :D
      Tamam izleyeceğim :))
      Tavsiyen için teşekkürler :))

      Sil
  4. Merhaba, Blog Atlası'nda blog sayfanızdan kısaca bahsettim. Bilgi vermek istedim. Bu adresten ulaşabilirsiniz: http://blog-atlasi.blogspot.com.tr/2016/10/karga-ve-kiz.html

    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ^^ Bakıyorum hemen.
      Size de :)

      Sil