14 Ekim 2016 Cuma

Seni En Etkileyen Hikaye? -Mim-

Selam Sevgili Okur,
Nabrut beni teee Haziran'da şu yazısında mimlemişti amma velakin ben bir türlü oturup da yapamadım bu mimi(paul'ün mimlediği ve halen yapamadığım iki mim de mevcut şuan ama en kısa zamanda onları da yapmaya çalışacağım ^^)
Hayatımda beni en çok etkileyen bir hikayeyi/masalı yazmamı paylaşmamızı istiyor mim. Benim daha önce Sergül Abla'nın bloğunda okuduğum bir kızılderili hikayesiydi bu. Sanırım 3-4 sene önce falan okudum bu hikayeyi. Duyguları yönetmeyi oldukça net bir şekilde anlatan bir hikayeydi. Bakalım sen beğenecek misin :)



HANGİSİ?

Cherokee kabilesinin yaşlılarından biri torunlarına eğitim veriyordu.

Onlara dedi ki: İçimde bir savaş var. Korkunç bir savaş. İki kurt arasında:

Bu kurtlardan birisi; korkuyu, öfkeyi, kıskançlığı, üzüntüyü, pişmanlığı,açgözlülüğü, kibri, kendine acımayı, suçluluğu, küskünlüğü, aşağılık duygusunu, yalanları, yapmacık gururu, üstünlük taslamayı ve egoyu temsil ediyor.

Diğeri ise; zevki, huzuru, sevgiyi, umudu paylaşmayı, cömertliği,dinginliği, alçakgönüllülüğü, nezaketi, yardımseverliliği, dostluğu,anlayışı, merhameti ve inancı temsil ediyor.

Aynı savaş sizin içinizde de sürüyor ve diğer tüm insanların içinde.

Çocuklar anlatılanları anlamak için bir dakika düşündüler ve içlerinden biribüyükbabasına, "Hangi kurt kazanacak?" diye sordu.

Yaşlı Cherokee kısaca cevapladı "Beslediğiniz."

-----


Bu hikayeye bonus olsun, küçükken en çok etkilendiğim hikayelerden birisi Nabrut'da da olduğu gibi Çirkin Ördek yavrusu idi. Küçükken çok severdim bu hikayeyi ve kendimle özleştirdiğim pek çok yanı da vardı. Bunun dışında hatrımda kalan hikaye olmamış maalesef çünkü küçükken masalın/hikayenin kendisinden çok, resimleriyle ilgilenirdim. Hikaye hatırlamaya çalıştıkça aklıma resimlerin gelmesi de bu yüzden sanırım :D

Amaçsızca Saçmalarkene ve Bir Garip Şeyma'yı mimliyorum ben dee :) Yapın bakalım :D


Sevgiler
Kız

18 yorum:

  1. Ah çirkin ördek yavrusu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A-ah, dalga mı geçiyorsun bir de :D Çok acıklı bir çocukluğum vardı benim :D Tam bir çirkin ördek yavrusuydum :D İşin şakasını geçersem kilo problemleriyle alakalı bir durumdu bu. Çocuklar kilolularla dalga geçmek konusunda oldukça acımasızdır bilirsin, bir de patavatsız yetişkinler vardı tabii. Çocuk olsam bile pek çok yerde kilodan dolayı ayrıştırılmak üzüyordu(kıyafet mağazaları, bazı oyunlar hatta bazen arkadaşlık etme durumlarında bile) Tamamen bu durumla özdeşleştirdiğim bir şey yani. Yazıya eklememişim tabi ama acıların çocuğuydum demek istememiştim :D

      Sil
    2. Hepsi yaşayış gelip geçici, benle ne dalgalar geçilirdi. :)

      Sil
    3. Çok fazla da bir şey kalmadı zaten yaa :) Küçükkendi onlar, atlatalı epey oldu yani :)

      Sil
  2. güzel bir mim olmuş :)

    YanıtlaSil
  3. ühühühü yapmak istiyorum ama çok zoooorrrr
    tişikkür ederim :'')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vaktin olunca yaparsın yaa :)))

      Sil
    2. yaaa çok düşündüm taşındım ama bir hikaye gelmedi aklıma bir türlü, beni bu mimden azad etmeni istesem, olmaz mı ki? :(

      Sil
    3. Tamam tamam, hadi sildim ismini bak :D

      Sil
    4. *gözlerinden kalpçik fışkıran paul*

      Sil
    5. *göz kırpıştırıp sırıtan Kız*

      Sil
  4. Kııız daha yeni gördüm tamamdır o iş bende en kısa zamanda inşallah :D çook tişkirleeeğr :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakla bekliyorum :))
      Ne dimiiik >.<

      Sil
  5. Efendim, bu hikayeyi hatırladım siz yazınca, çok güzel :) Harika bir paylaşım olmuş, kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok manalı bir hikaye :)
      Beğenmenize sevindim :)

      Sil