28 Kasım 2016 Pazartesi

Okuyan Karga: Okuyordum Ya Ben!

Selam Sevgili Okur,
Epeydir okul yazısı yazmadığımı fark ettim ve ankette en çok istek gelen türlerden birisi de bu olunca yazayım dedim.
Okul nasıl gidiyor? 
Neler yapıyorum?
Alıştım mı?

Öncelikle bilmeyenler için kısa bilgi vereyim: Üniversite öğrencisiyim, moleküler biyoloji ve genetik okuyorum. Yatay geçiş yaptım ve bu sene bulunduğum okulda tüm derslerimi muaf olarak kabul ettiremediğim için 1. sınıftan başladım tekrardan(yaklaşık 10 kredi eksiğiyle 1. sınıf olarak kaldım -.-" Şuan 1. sınıftan almam gereken derslerimden 3 tanesi hariç diğerlerini alıyorum.) Geçiş yaptığım üniversite teknik bir üniversite. Bu sebeple havuz ders olan fizik ve matematik dersleri normal üniversitelere göre bir tık fazla. İlk haftalarda ortalıkta "BEN MÜHENDİS DEĞİLİM!" modunda dolaşıyordum. Mühendislikten nefret falan etmiyorum ama mühendislerle ortak aldığım havuz derslerim ağır geliyor(du da denebilir.). Bu sebeple "Ben mühendis değilim, neden bu kadar fazla fizik ve matematik görüyorum?!" diye isyan ediyordum işte. Şuan tek düşüncem başa gelenin çekileceği. Aslında bu düşüncede de olduğum söylenemez çünkü bu düşünce beni derslerden soğutuyor sadece. Şuan dersleri sevmeye ve elimden geldiğince çalışmaya çalışıyorum. Dersleri sevmezse çalışamayan bir insanım çünkü. Yapacak bir şey yok, "Sev ya Karga(Kız)!". Aslında çalışınca da yapabiliyorum ama problem çalışmamakta...
Haa bir de mesela şuan bulunduğum üniversitede pek çok ders 2 vize 1 final yapıyor ve hiçbirinde bütünleme sınavı da yok. Buna da alıştım sanırım, şuan çok büyük bir olay gibi gelmedi yazınca. Genel bilgimizi verdiğimize göre sorulara geçelim :D
Okul güzel gidiyor. Benim moralim düzgün olduğu sürece gayet iyi. 2 ayda tamamen farklı bir düzene adapte olabildiğim için kendimi tebrik ediyorum. Epey zorlandım ama oldu sanırım :) Farklı bir şehir, farklı bir iklim, farklı okul, ders düzenleri, arkadaş ortamı yani kısaca her şey farklı. Kendimde de bazı değişimler yaptım bu şehre gelmeden önce. Benim için yenilikler senesi olan 2016'da yeni ortama girerken kendimde yapmak istediğim bazı değişimleri de hayata geçirmem gerekiyordu. Harbiden ne kadar çok değişim yaşadım bu sene. Olay 2016 ile mi, 19 yaşında olmamla mı neyle alakalı bilmiyorum ama bu yenilikler direkman 2016 ile alakalı olmasa da bu sene içerisinde olduğu için yılbaşında 2016'ya bir veda yazısı yazma borcum var sanırım.
Yaptığım şeyler neler? Derslerimin dışında Japonca öğrenmeye çalışıyor, seminer ve etkinliklere katılmaya çalışıyorum. Çevreyi tanımaya, bol yazıp bol okumaya çalışıyorum. Yeni hedef koyma işinde epey geciktiğimi fark ederek oturup yepisyeni hedefler belirledim kendime. Daha düzenlemeye ve geleceğe yönelik bir kaç hayal eklenmesine ihtiyacı var bu hedeflerin ama şimdilik idare edeceğim elimdekilerle :) Hem elimdekileri uygulamaya çalışıp öyle yenilerini eklemek daha zekice olur gibi geliyor bana.
Alışıp alışmadığımın cevabını da yukarıda verdim zaten :)
Vay be epeydir okul yazısı yazmayınca garip geldi bu yazıyı yazmak. Düşünce yazılarından daha hızlı yazıldığı kesin. Yazarım yine böyle yazılar :)
Kendine iyi bak :)
Günün şarkısı tüm yanlış soru soranlara gelsin :)
Sevgiler
Kız

8 yorum:

  1. Geçiş işleri sıkıntılı işler, insanlıktan çıkıyorsun milletin iki katı ders alınca. Kolaylıklar olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıkıntısını en çok geçiş yaptıktan sonra hissediyormuş insan, bunu anladım da yapacak bir şey yok işte. Öğrenci değil miyim, çalışacağım :D
      Sağolasın :)

      Sil
  2. Ooooh dolu dolu geçiyor günler desene. Tüm değişikliklerinde üstesinden gelmiş sayıyorum seni şuan. Çoğu bitmiş azı kalmış :)) Böyle neler yapıyorum yazılarını seviyorum, seninkide çok tatlı olmuş. Devamını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçti denebilir :)
      Beğenmene sevindim :) Gelir muhtemelen, özlemişim böyle yazılar yazmayı :)

      Sil
  3. Okul ile alakali eski yazilarina gore alistigin belli oluyor ve cok sevindim bu duruma:) butunleme olmamasi kotu bir durum kendimden biliyorum, kolayliklar;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de mutluyum daha çok alışabildiğime :D
      Sağolasın :))

      Sil
  4. Japonca mı? Nedensizce heyecan yaptım. Doğrusu öğrenmeye can attığım bir dil. Evet, bu biraz animelerden ve izlediğim seiyuu ve mangakaların röportajlarından kaynaklı. Samimi gelmesi de yok değil. Yalnız sevindim. Derslerinin yanında zor gibi geldi bana, fakat seni tanıdığım kadarıyla koyduğun hedeflere ulaşmaya gayret gösteren bir insansın. ^^ Bu nedenle severek yapacağına inanıyorum Totoro'm. Gerek derslerinde, gerekse diğer konularda kolaylıklar dilerim, başarılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yorumunu görünce heyecanladım :D Hoşgeldiiin! :)) Nerelere kayboldun yahu, özlettin kendini :)
      Sınıfımdaki herkes aynı sebepten merak salmış zaten Japonca'ya tıpkı benim olduğum gibi. Ben ekstradan ilerde Japonya'da bölümümle alakalı bir şeylerde yapmak istiyorum ama şimdilik hayal tabi bunlar :D
      Yapabilirim umarım yaa :) Sağolasın :)
      Totoro'm demeni bile özlemişim Riv yaa :)

      Sil