24 Kasım 2016 Perşembe

Şipşak, Hızlı Yazılar: Günlüğümsü

(Çeviri vol.2)
Sosyal hayatım tam rayına oturduğu sırada geceleri kabus görmemi açıklayabilir mi biri bana? Dilim damağım birbirine yapışmış bir şekilde uykudan fırlıyorum ve kabusun etkisi geçinceye kadar birkaç saat kendimi sakinleştirmek için çabalayıp duruyorum. Gördüğüm kabus o kadar inandırıcıydı ki gün içinde halen kendimi ikna etmeye çalışıyordum. Garip...
Osho'nun Cesaret kitabını bitirdim geçenlerde. Boş vaktim olduğu bir zaman burada yazısını yazacağım ayrıntılıca ama şimdilik günlüğümsü yazılar yazabilecek kadar vaktim var sadece.

Hayatı sorgulamaya devam. Sonu bir yere varacak mı? Sanırım ama nasıl bir yere varacağı belirsiz. 
Farklı düşünceleri dinlemeye ve saygı duymaya çabalıyorum. Çoğu zaman oldukça zor oluyor ama karşıdaki saygı çerçevesini koruduğu sürece ciddi bir sorun olmuyor, en azından bunun için çabalıyorum. 
İnsanlar birbirlerini çok kolay eleştiriyor, birbirleri hakkında oldukça kolay ahkam kesiyorlar. Daha dün gece Blog Sözlük'te buna benzer bir olayın yaşandığını görünce güldüm gerçekten. Benim yaşımdaki birinin kendini "dolu" ve kanki olarak gördüğü birkaç yazar haricindeki herkesi de boş olarak görmesi ve eleştirirken de insanları yerden yere vurma çabaları üzücüydü. İnsan 100 yaşına gelse de kimseyi bu şekilde eleştirme hakkına sahip olamaz. Her zaman yenecek kırk fırın ekmeğimiz olacak. Belki fırının ve ekmeğin kalitesi değişecek ama yine de bu ihtiyaç varlığını hep sürdürecek...

Sevgiler
Kız

11 yorum:

  1. Sorgula sorgula nere kadar, hayat harbi bazı kişilere fazla, figüranlık darlıyor beni.
    İnsan olmanın şartlarından biri hor görmemektir, boşver. Egolar patlar bir gün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle de böyle de tadı kaçıyor be Atmaca. En azından sorgulayınca küçük ayrıntıları görüp mutlu olabiliyorum bazen. Sorgulamadan yaşayınca insanı başkaları peşinden sürükleme çabasına giriyor, hele de üniversitede neredeyse zorbalık seviyesinde yapacaklar bunu. Bir alay beynini kullanmayan beyinliyi toplamış resmen(Öğrencilerin bir kısmını tenzih ederek söylüyorum). Onlara benzemeyeyim de en azından, şimdilik tek isteğim bu.
      Ahah, bak şimdi ben de hor gördüm gibi oldu ama haklı sebeplerim var. Sırf siyasi anlamda farklı düşünüyorum diye psikolojik linçe gidebilecek sözler duydum. Dini anlamda farklı inananların haklarını asıp kesenleri duydum. Bu kulaklar neler duydu, bu gözler neler gördü bir bilsen. I see dead people(Beyin yaşamsal organ sonuçta). Ama diyorum ki bazen de acaba insanların hepsi sorgulamak zorunda mı? Sorgulamadan yaşamak da bir hak mı? Olabilir tabii. Tabii ama başkasını da sorgulamaktan alıkoymaya çalışmazlarsa eğer.

      Sil
  2. Şu karikatürdeki ben olmalıyım :D
    Eleştiriye gelince, bırakın insanlar konuşsun, efendim. Herkes herşeyi bildiğini sansın. Ben öyle insanların bu halleriyle eğleniyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı şeyi ben de kendim için söyledim :D
      Değil mi? Bırakalım sana dursunlar :)

      Sil
  3. ne güzel şeyler düşünüyon yazıyon sen hep yaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdıklarımı beğenen sayılı kişiden birisin Deep :) Sağol :)

      Sil
    2. hadi canım sendeeee. daha çok kişi okusa onlar da beğenir. kime okutsan beğenir ki vallaaa :)

      Sil
    3. baksana benim blogda sağda deeptone fan clup diyee bi hesap var bi arkadaş açmıştı, orda senin eski bi foton vaar :)

      Sil
    4. Sana o yorumu yazarken tam aklımdan "Daha fazla kişi okusa" diye geçiyordu ama okumasın Deep yaa. Beni okuyan birkaç kişiyle mutlu mutlu yorumlaşayım yazılarım altında, o bana yeter :)
      Cidden mi? Hemen bakıyorum :D

      Sil
  4. Ayy kabus görmek çok kötü ya ,bende kabus görücem diye uyuyamıyorum :D

    YanıtlaSil