22 Kasım 2016 Salı

Sosyal Mevzular #2 Cici Kız

Selam Sevgili Okur,
Sana bugün bir kız grubundan bahsedeceğim. Hani şu herkesin "aman şöyle hanımfendi" "aman böyle becerikli" "aman böyle sevimli(kişilik anlamında)" dedikleri belli bir kız grubu vardır ya Okurcum, işte ben de o kız grubunun bir üyesiyim: Cici Kızlar. Senelerdir ekmeğini yediğim halen de yemeye devam ettiğim bir nevi tarikat gibi bir şey bu. Üyesi olmak öyle her yiğit kızımızın harcı değil, çünkü kuralları çok acımasız. Afedersiniz, hayatınızın içine bile edebilir.
Bu tarikata üyelik için ne belirli bir seçim kurulu ne de belirli bir seromoni alanı var. Tamamen organik şartlarda geçirdiğiniz belli başlı bazı sınavlara şahit olan +40 görmüş geçirmiş(!) bayan grubu tarafından etrafta adınızın yukarıda tanımda kullandığım övgülerle kullanılıyor olması üyeliğinizin kabul edildiği anlamına gelir.

Şartlarına gelirsek, oldukça esnek bir kriterlendirme şablonuna sahip olsa da üyeliğinizin onaylanması için belli başlı kriterleri sağlamanız gereklidir:
1) Topluluk içinde(özellikle de yaşlı bayanların olduğu ortamlarda) konuşma ve gülme volümünüz olabildiğince minumum seviyede olmalıdır. Asla somurtamaz, şikayetlenemez ve konuşulanlara ilgisiz davranamazsınız(konu Ayşe Teyzenin parmak arasındaki nasır olsa bile)
2) Misafirlerin bulunduğu her ortamda her işe koşan siz olmalısınız. Küçük Mustafa su mu istiyor? KOŞ! Hayrunisa Ablanın sırtına cereyan mı yapıyor? KOŞ! Melahat Abla şekerlik için etrafa mı bakınıyor? KOŞ!
3) Her halükarda olabildiğince kibar konuşmalı, kibar hareket etmeli ve kibar yiyip-içmelisiniz. O günkü moral durumunuz hiçbir zaman bir bahane olamaz çünkü siz, evet siz küçükhanım, bir Cici Kız olmak istiyorsunuz!
Bu genel 3 kriteri sağlamanız sizi kesinlikle makul bir Cici Kız adayı yapar. Eğer emeliniz işinizi garantiye almaktansa size tavsiyem; mutfak skillerinizde(Meali: beceriler. (Daha çok bilgisayar oyunlarında kullanılan bir terim :D)) en azından ortalama seviyeyi tutturmanız ve yaptığınız pasta böreği komşularınız Fahriye ve Saliha Ablalara en azından haftada bir defa olacak sıklıkta göndermeniz olacaktır. Tabağınızın geri dönmesini beklemeyi unutmayın çünkü bu sizin "Cici Kızlık" rütbesine olan istekliliğinizin fazla göze batmasını engeller.
Her anne bu kız grubundan bir geline sahip olmak ister amma velakin oğulları kendi ortamlarında, başka diyarlarda yaşadığından dolayı bu kız grubu sadece alternatiflik sınıfında değerlendirilir. Yani Sevgili Cici Kız tarikatı mensubu kardeşlerim(hahah çok eğleniyorum valla yazarken :D ), bu annelere asla ve kat'iyen umut bağlamayınız. Asla geri dönüş almama ihtimalinizin oldukça yüksek olduğu bu bekleyiş sizden genç kızlık döneminizi(16-27 yaş aralığı) götürecek ve sizi değerlendirmeye alan +40'lıların "Yaşı Geçmişlik Kriterleri Uygulama Meclisi(YGKUM)"nde tartışma konusu olacak olan rütbenizi "cici kızlık"tan "kız kuruluğu"na düşürecektir. Bu bahsettiğim kötü durum, Cici Kızlık'ın bazı cilvelerindendir. Bekleyip beklememek size kalmış, yeterince dişli bir Cici Kız'sanız size tavsiyem asıl hedefe yani Potansiyel Kayınvalide'nin biricik oğluna çalışmanız("ÇÜŞ!" dediğini duyar gibiyim ama bunu yapmayan da yok değil Okurcum, yalan değil :D ). Yaptığınız böreği çöreği, kibarlıkları boşa harcamayıp hedefinizin bulunduğu ortamlar da skillerinizi kullanıp kendinizi gösterebilirsiniz.
Cici Kızlık Tarikatı'nın vizyonu 3 ana maddeden oluşmaktadır:
1)Her Cici Kız'ın en büyük emeli çocuk sahibi olmaktır.
2)1. madde, örf ve adetlere göre ancak evlilikle sağlanabilmektedir.
3)1 ve 2. maddeler sonucu olarak Cici Kız'ın mutlu olması ya da en azından öyle gözükmesi hedeflenmektedir.

Oldukça bilgisiz ve deneyimsiz olduğum yaşlarda bu tarikata zorla üye edilmiş olmamdan dolayı ilk başta bu vizyondan haberim yoktu. Yaşım 18'i geçtikten sonraysa bu maddeleri bana sürekli hatırlatmaya çalışan Kocakarılar(Kocakarılık: Cici kızlığın en önemli ve kıdemli rütbesi.) ve onların birbirinden sevimli(!) cici kızları hayattan bezmeme ve hatta tiksinmeme sebep olmuştur. Henüz yararlarını görmekte olduğum bir tarikat olduğu için şimdilik kulaklarımı tıkamakla kalıyorum bu gürültüye ama sınırı aşmaya başlarlarsa bir de bakmışsınız rütbe mütbe dinlemeden ortalığı ayağa kaldırmışım. Ki, zaman zaman bu durumun eşiğine yaklaştığım oldu.
Avantaj, dezavantaj deyip duruyorum yazının başından beri ama doğru dürüst örnek vermemişim hiç. Cici kızlığın avantajları: Kolay güven kazanabilmek, kabul ediliş sürecinde geliştirdiğiniz ev işi skillerinizin kendi hayatınızı idame edebilecek düzeyi sağlıyor olması, bazı kurallara dikkatle uyduğunuz sürece hemen her işinizin kolaylıkla halloluyor olması. Peki dezavantajları neler? Hemen her tarikatta olduğu gibi herhangi bir karaktere sahip olmanız istenmiyor. Daha doğrusu, düşünmenizi istemiyor kimse. Başınızı önünüze eğip her şeyi kabul etmeniz isteniyor. İşte zaten bu kısmı zıt düşüyor bana da. Evlilik, çocuk yapma hayalleri yapmıyorum ve hatta düşünmek dahi istemiyorum. Eve kapalı kalmak bana göre değil. Milletin ne diyeceğini düşünerek kalıplara sokulan bir hayatımın olmasınıysa hiç istemiyorum. İşte o kadar. Finito!

Eğer bu tarikata katılmak gibi bir niyeti olduğunu söyleyen birisi varsa, kafasında her hangi bir yara var olup olmadığını kontrol edin. Ardından sırayla şu adımları uygulayın:
1. Gülümsemesi, tebessüm etmesi isteyin.
2. Bir cümle kurması isteyin.
3. Her iki kolunu birden kaldırıp kaldıramadığını kontrol edin.
3. Dilini çıkartmasını isteyin.
(kaynak)
Tüm bunları yapabiliyorsa kafasına bir şaplak geçirin, aklını başına devşirmesini öğütleyin :D
(bkz. cıvık yazıyı ciddi bitirememek)


Sevgiler
Kız

22 yorum:

  1. hahahha :D Allah iyiliğini versin.Şimdi beni uzaktan tanıyan herkes bu kategoriye sokar ama gel görki yakından tanıyan herkes hele komşular benim gel gitli halimle evde kalacağıma kesin gözüyle bakıyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emaaan, dıştan bakarak konuşur zaten herkes. Hem evlenmek neden bu kadar önemli ben onu anlamıyorum. İnsan uygun kişiyle karşılaşırsa evlenir, karşılaşmazsa evlenmez. Efil efil evlenecek adam aranır mı yahu :D

      Sil
  2. Yazıyı ciddiye alıp okumuştum ben :) Ama böyle cici kızlık durumları ciddi olarak var. Somurtmamak, kibar olmak -hep öyle olabilsek keşke- her işe koşturan olmak artı puan getiren özellikler.
    Azıcık dik başlılık edince 'evlenince kocanın evinde yaparsın' lafları vardır bir de. İllet olurdum o lafa. Evlenince çocuk yapınca birçok isteğin rafa kalktığını bekarlardan çok daha iyi biliyorlar halbuki... Mevzu uzun + 40 ım, bir oğlum var, gelin aramıyorum :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En fazla %30 ciddiyet barındırıyordur yazım herhalde :D
      +40 grup kocakarılık rütbesindekileri kapsayan bir grup. Kullanımım biraz yanlış anlamaya müsait olmuş sanırım ^^" Cici Kız'lığı ta en başında reddedenler o kriterlendirmede değil zaten :D Benim annem de 40 yaş üstü ve 3 oğlu var ama yok bahsettiğim gruptaki gibi çabaları şükür ki :)

      Sil
  3. Her cümlede ayrı bir güldüm, çok eğlenceli bir yazıydı, efendim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülmek sağlınıza iyi gelir :D Beğenmenize sevindim efendim :))

      Sil
  4. Süper tespitler okudukça güldürdün beni gerçekten . Bu arada blog girişinde ne güzel yapmışsın bende hemen tıkladım :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amacıma ulaşabilmişim o zaman :)
      Görünür yerde olsun diye iliştiriverdim oraya :) Ankete desteğiniz için teşekkürler :)
      Sevgiler

      Sil
  5. Ahahah Allah iyiliğini versin :) Önce ciddi ciddi okuyordum nedense :) Bir an kaptırmışım kendimi :D Cici kızlar, geleceğin teyzeleri yaa :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sosyal Mevzular serisine cıvık başlık ekleyerek hata yaptım sanırım ama olsundu :D
      Aynen öyle :) Bugünkü Nuriye Teyze aslında 40 sene evvel Cahide'nin hanım kızı, elinin lezzetiyle ünlü, 20 yaşındaki Nuriye idi :D

      Sil
  6. Kahkaha atarak okudum resmen.. ben de konu komsu tarafindan oyle gozukuyorum bilerek ve isteyerek degil kesinlikle ama dışı seni içi beni yakar ;) ayy resmen doktürmussun super olmus ^-^ hala sırıtıyorum ya yaziyi anneme yollayacagim simdi o derece etkiledi beni ^-^ hoscakal;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu denli beğenmene çok sevindim yahu :)) Gönder bakalım, anne gözünden nasıl görülecek bu konu acaba? :D

      Sil
  7. süper yazıııııı allam ya :)

    YanıtlaSil
  8. Hahaha okurken çok eğlendim ya :D Ben bu şartların hiçbirine sahip değilim ama cici kızların içindeyim çok göze batıyorum ya :D İçlerine nasıl girdim hiç fikrim bile yok . Özellikle de toplum içinde çok sesli konuşuyorum - burada teyzelerin bakışları hayal et lütfen , hahaha - , arada teyzelerle fikir zıtlaşması yaşayıp sinir ediyorum , hahaha baya kötü bir cici kızmışım ya ben :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de benim gibi farkında olmadan aralarına girenlerdensin demek kardeşim :D Şuan değişiyor olsam da zamanında baya adapteydim ortama, sen en azından özünü korumuşsun :D (O bakışları bilmem mi :D )

      Sil
  9. Hönküre hönküre mi gülsem yoksa ortamda cicikız takliti mi yapsam bilemedim :D ellerine ağzına beynine ruhuna sağlıııık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hönkürebilirsin canım, burada biz bizeyiz :D
      Beğenmene sevindim :)

      Sil
  10. Okuyunca kahkaha attım yahu. :D İlahi Totoro'm. alskdjaf
    Yalnız, cici kızlık makamı ne kutsalmış öyle. Maddelere baktım mı uzaktan yakından alakam yok. Aman zaten olmasın da, ben cici kız olmaya talip değilim. :D
    Sahi bunun erkek versiyonu var mı? Şöyle tercihen Gackt'ın gençlik haline benzer, güzel yemek yapabilen. İyi seslisinden. (ee Gackt'ı andıracaksa sesi de benzesin mümkünse) Ihh... müzik dinleyerek yorum yapmak iyi gelmedi, konu gitti Gackt'a septi e mi. Fakat çok eğlenceli bir yazı olmuş, kalemine sağlık. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok da iyi bir şey değil cici kızlık zati, boş ver :D

      İyi fikir aslında. Öyle bir yazı da yazabilirim ama gözlem yapmam lazım :D
      Gackt'ı ilk defa duydum. Sesi çok tanıdık geldi şarkısını dinleyince ama ismini hiç duymamıştım. Gackt'lar, Gackt'larımız hakkında senden bir yazı bekliyorum o zaman :D Ben de yeterli gözlem yapabilirsem "efendi çocuk" ya da bunun gibi bir isimle erkekler için bir yazı yazarım :D

      Beğenmene sevindimm :))

      Sil