27 Aralık 2016 Salı

''Askerleri Canlı Yakma'' Videosunun Sahte Olduğunun Anlatımlı Kanıtı

İnternette asıl videoyu(sansürsüz) izledikten sonra çok rahatsız oldum bu sebeple bu videoyu bulunca paylaşma ihtiyacı duydum. Video sahibi sağolsun çok güzel analizlemiş. Yalnız, video sansürlü küçük çocukların o sahneleri görmemesi için(oldukça gerçekçi yapılmış bazı yerleri). Bu sebeple söyledikleri biraz havada kalıyor gibi gelebilir ama orijinal videoyu izlemek isteyeceğini pek sanmıyorum Okur'cum.


Sevgiler
Kız

26 Aralık 2016 Pazartesi

Şipşak, Hızlı Yazılar: İçim Geçmiş


Kürk Mantolu Madonna'daki Raif Efendi gibi rüzgara karşı önü açık paltomla yürürken buldum kendimi. Gülümsemek için bir neden bulamazken somurtmak için türlü nedenlerim vardı. Dışarıdan poker face göründüğümü sanarken aslında somurttuğumu arkadaşımın sorusuyla anladım: "Moralin mi bozuk?"

25 Aralık 2016 Pazar

6'lı Film Lakırdısı #2

Selam Sevgili Okur,
Yeni bir 6'lı Film Lakırdısı'nda daha buluşmak ne güzel :D Bu aralar içimden yazı yazmak gelmeyince bari film yazımı düzenleyip yayınlayayım dedim, hem pazar gününe film arayanlar da olur şimdi :) Umarım film arayışında olanlara faydası dokunur bu yazılarımın :)

6'lı Film Lakırdısı #1 için tık tık
2'li Film Lakırdısı için tık tık

Bu arada bahsetmeden geçmek istemiyorum, İngilizce blog yazmaya başladım. Benim gibi İngilizce pratiği yapmak isteyenler olursa buyursun gelsin. İngilizce yorumlaşırız :D
İngilizce bloğum için tık tık

Bahsedeceğim filmler:
- Fight Club(Amerikan yapımı psikoloji-aksiyon)(3/5)
- Gülen Gözler(Türk yapımı komedi ve belki bir nebze dram)(5/5)
- Kimi no na wa(Japon yapımı fantastik-drama anime)(5/5)
- Amelie(Fransız yapımı romantik-drama)(5/5)
- Requiem for a Dream(Amerikan yapımı dram-suç)(1/5)
- İftarlık Gazoz(Türk yapımı komedi-dram)(4/5)

24 Aralık 2016 Cumartesi

18 Aralık 2016 Pazar

Şipşak, Hızlı Yazılar: Boş Durmasın Bari


Şu aralar kimsecikler yok gibi bloglarda. Yazan çok az, yazıldı mı da kısa kısa yazılıyor genelde. Benim de fazla yazasım olmadığı bir dönem içerisindeyim. Dedim, boş bırakmayayım bari bloğu. Bu şarkıyı sık dinledim bu aralar, sen de dinle istedim Okurcum :)

İyi dinlemeler :)

Sevgiler
Kız

17 Aralık 2016 Cumartesi

Geriye Bakış 2016 ve Planlar 2017 -Mim x2-

Deep'in 2016 geriye bakış ve mim 2017 mimlerini okuyup ben de bu mimleri yapmaya karar aldım. O arada Talha 2017 mimi için mimledi beni, epeyce blogta da bu mimin yazılarını okudum falan derken "Kalk da yaz artık şu mimi" dedim kendime. İşte buradayım :) önce 2016 kritiği yapıp, sonra da 2017 hakkındaki soruları cevaplayacağım ^^



2016 benim için oldukça yorucu bir seneydi, gerek ülkenin yaşadıkları gerek bireysel olarak kendi yaşadıklarım açısından.

Ülke hakkındaki tatsız olaylar yeterince dillendiği için tekrar etmek istemiyorum burada.

Bireysel olarak yaşadığım tatsız olayları da zamanında bolca yazdım buraya bu sebeple tatsız olanları ayıklayarak yazacağım.
Üniversite sınavı dönemindeki depresifliğimi üzerimden epeyce attım, ehliyet aldım, yatay geçiş yaptım, İngilizcemi ilerlettim, Japonca öğrenmeye başladım.

Kitap okumayı sevsem de fazla kitap okuyan birisi değildim.23 kitap okuma hedefim vardı ve bu hedefime şuan birkaç kitap uzaklıktayım. Tarzımdan oldukça farklı kitaplar denedim, bilmediğim yazarları okumaya yönelmeye çalıştım daha çok.

11 Aralık 2016 Pazar

Geçen Her Saat

Bitmiyor içimdeki sonbahar
Hatta şiddetleniyor kışla.
Başım ağrıyor,
Üşüyorum.

Yoruldum sürekli bir şeyleri özlemekten
Ve de aramaktan ne uğruna yaşadığımı.
Sürekli bir bocalama hali
Beraberinde sorumlulukların.
Çözülecek bir şeyler biz çabaladıkça.
Keşke şu belirsizlik kemirmese tüm umutları.

Her yorulduğumda bakışlarım yöneliyor
Benim için şu hayatı yaşanabilir kılan tek şeye, 
Göğün maviliğine.

(Benim gözümden görün istedim göğü bir de. Ne zaman ona baksam diğer her şey kararıyor, adeta yok oluyor gözümde.)


Sevgiler
Kız

8 Aralık 2016 Perşembe

Sosyal Mevzular #4 Yalan

Nedense bu yazıyı İngilizce yazasım geldi ama yok yani İngilizce ile hiç felsefe parçalayıp sosyal mevzular üstüne serpiştiremeyeceğim, sözlükle uğraşamam o kadar :D 

"Doğru olmayan, gerçeğe uymayan söz, kıtır." demiş TDK yalan için. Yalanın insana verebileceği zararları ya da toplumsal açıdan tehlikelerini falan anlatmayacağım bugün, herkes az çok biliyor bunları zaten; yalanın yararlı bir yanını keşfettim ama alternatifi uydurabilir mi acaba? Bunu soruşturacağım ama her şeyden önce genel bir girizgah yapalım, benim yalanla aramdaki bağdan bahsedelim, sonra felsefeye, topluma, sosyale bağlarız.

4 Aralık 2016 Pazar

Sosyal Mevzular #3 Meşgaleler

İnsanlar neden bir şeylerle uğraşırlar?
Keyif aldıkları için mi?
İlgilerini çektiği için mi?
Bilgili görünmek için mi?
Popüler olmak için mi?
"Boş" olmadığını göstermek için mi?

1 Aralık 2016 Perşembe

Parol Etkisinde Düşünceler

Sorumluluklara yenileri eklenirken zevk alınan uğraşlara vakit ayırmaya çalışmak. Bir dengesini kurmalı ya da kurmalı mı acaba? 
Psikolağa ilk gittiğimde hayatımdaki "-meli, -malı" lardan kurtulmamı söylemişti. O zaman dediği çok doğru gelmişti ve uygulamaya geçmiştim hemen. Şuan daha da anlamlı geliyor bu sözleri. Hayatta neden bir şeylerin zorunluluk olması gereksin ki?
Hayatında neler için “-meli, -malı” kullanıyorsun Okurcum? Bunlar senin üzerinde ne kadar baskı yaratıyor? Peki, bu baskıyı daha önce fark ettin mi?