17 Aralık 2016 Cumartesi

Geriye Bakış 2016 ve Planlar 2017 -Mim x2-

Deep'in 2016 geriye bakış ve mim 2017 mimlerini okuyup ben de bu mimleri yapmaya karar aldım. O arada Talha 2017 mimi için mimledi beni, epeyce blogta da bu mimin yazılarını okudum falan derken "Kalk da yaz artık şu mimi" dedim kendime. İşte buradayım :) önce 2016 kritiği yapıp, sonra da 2017 hakkındaki soruları cevaplayacağım ^^



2016 benim için oldukça yorucu bir seneydi, gerek ülkenin yaşadıkları gerek bireysel olarak kendi yaşadıklarım açısından.

Ülke hakkındaki tatsız olaylar yeterince dillendiği için tekrar etmek istemiyorum burada.

Bireysel olarak yaşadığım tatsız olayları da zamanında bolca yazdım buraya bu sebeple tatsız olanları ayıklayarak yazacağım.
Üniversite sınavı dönemindeki depresifliğimi üzerimden epeyce attım, ehliyet aldım, yatay geçiş yaptım, İngilizcemi ilerlettim, Japonca öğrenmeye başladım.

Kitap okumayı sevsem de fazla kitap okuyan birisi değildim.23 kitap okuma hedefim vardı ve bu hedefime şuan birkaç kitap uzaklıktayım. Tarzımdan oldukça farklı kitaplar denedim, bilmediğim yazarları okumaya yönelmeye çalıştım daha çok.

Aynı kitaplarda olduğu gibi filmlerde de fazla bir birikimim yoktu, buna da bol bol yatırım yaptım özellikle yaz tatilinde. Herkesçe bilinen filmlerle beraber sadece ilgimi çektiği için izlediğim pek çok film oldu. Sevdiklerim: Esaretin Bedeli, The Crow, Solanin 2010, Who Am I, It's Kind of a Funny Story, Beauty Inside, Milyon Dolarlık Bebek, Miss Granny, Juno, The Grand Budapest Hotel, Amelie, Kimi no na wa(anime), Rüzgar Yükseliyor(anime).

Üniversiteden kaynaklı ailemden ayrı yaşamaya başladım.
Envaiçeşit insan tanıdım. Farklı bakış açıları gördüm, görmeye de devam ediyorum.

Güzel ve dolu bir seneydi benim için 2016. 2017 için de hedefler belirleyip hem o hedefleri hem de fazlasını yapmak istiyorum tıpkı 2016'da olduğu gibi.

1)Kimse mükemmel değildir ama yine de eksikleri düzeltmek mümkün. Huylu huyundan vazgeçmez mi dersin? Yoksa şu huyumu değiştirsem hiç fena olmaz mı? Nedir o huyun? 2017 için kendinde değiştirmek istediklerin neler?

 İnsanlar değişir, dolayısıyla huylar da değişir. Kendimde değiştirmek istediğim huyum; insanları gereğinden fazla önemsemek. Oldukça fazla sıkıntı yaratıyor bu huyum bana. Şuan bu değişim için pek çok girişimde bulundum ve devam da ediyorum. Umarım meyveleri toplarım 2017'nin sonunda.

2)Meşhur Alaaddin'in Sihirli Lambası oldu ya kucağına düştü. Ve tabi ki 3 dilek hakkı verdi. Dikkatli düşün, klavyenden çıkan her cümleyi gerçeğe dönüştürebilir. Ne dilerdin?

Umut.
Gerçekleri öğrenme yetisi.
Gerçekleri biliyor olmama rağmen mutlu olmanın bir yolunu bulmamı sağlayabilecek kadar iyi gelişmiş beyin kıvrımları.

3)Şimdi gerçek hayata dönüyoruz, evin, çocukların, kendin, kedin.. için yeni yılda neler yapmak var aklında? Şimdiden düşünelim ki, yeni yıl kapıda hazırlıksız yakalanmayalım :)

Kendimle barışmak ve sevdiğim uğraşlara daha çok vakit ayırmak.(Japonca öğrenmek, dizi-film-anime izlemek, kitap okumak, resim yapmak, gökyüzünü izlemek, ailemle vakit geçirmek.)

4.Piyangodan büyük ikramiye çıksa hepimiz dünyayı gezeriz değil mi? Sen neler yapmak isterdin? Bir de şöyle düşün, o istediklerin için çok  para şart mı? Belki de değildir.

İskandinav ülkelerine, Amerika kıtasındaki birkaç şehre, Japonya ve Moğolistan'a giderdim. Kendime bahçeli ve minik kendi kendine yetebilen bir ev yaptırırdım. Bir miktar parayı eğitimim için saklar devamını da sadece bilimsel eğitim veren bir okul açmak için kullanırdım.
Evet, bunların bir kısmı için çok para lazım maalesef. Ha, az parayla da yapılır tabii ama mesela bilimsel eğitim veren bir okul düşük bütçeyle eğitim vermeye çalışırsa ne kadar faydalı olabilir bilemiyorum.

5.Para para para. Para harcamadan da gerçekleştirebileceğin hayallerin vardır elbet. Haydi onları da paylaş, bekliyoruz.

Sevdiklerimi mutlu etmek, kitap yazmak(yayımlanmadan), dil eğitimi almak.

Eh o zaman şimdiden hoşgeldin 2017 diyelim :) İyilikle güzellikle gel. İnsanlara umut getir. Yeni bir şeylere başlamış olmanın hevesiyle gel. Herkesin 2017'si 2016'sından daha güzel olur umarım :)


Sevgiler
Kız

12 yorum:

  1. Güzel şeyler yapmışsınız 2016 da.Bakalım yeni yıl nasıl geçecek :)

    YanıtlaSil
  2. heeey tamam seneye topla meyveleriiiii bi deee sevdiğin uğraşlar tamam hepsi olsun özellikle japonca öğreeeen bi deee insanların seni üzmesine izin vermeeee bi deee okulu bitir de amerikanın bikaç şehrine mastıra git tamam mıııı :)

    YanıtlaSil
  3. 2016 ne kadar dolu dolu ve güzel geçmiş. Gerçekten gülümseyerek okuttu kendini :)
    2017 dilekleri ve hayalleri ise birbirinden güzel ve anlamlı. Umarım hayallerine adım adım kavuşursun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım hepimiz hayal ve hedeflerimize kavuşuruz yeni senede :))

      Sil
  4. Gözlerim doldu! Shigatsu wa kimi no uso. Koyduğun parçayı açar, açmaz aklıma Kaori geldi gözlerim doldu.
    Bir an için Seinfeld'de ki Jerry gibi tepki verdim.
    http://gifs.gifme.io/i/dd63113a81.gif
    Um, neyse buraya Kaori hakkında gevezelik yapmayacağım. Bu güzel mimin atmosferini bozmayacağım. Dopdolu izlenimler bırakmış sen de 2016. 2017'de dilerim bol düşlü, neşeli zamanlar getirir sana Totoro'm. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bilmemek o animeyi :D
      Şimdi baktım, animenin opening şarkısı imiş :D
      Hahah :D Tepkisi çok güzelmiş :D
      Güzel dileğin için teşekkür ederim Riv :) Umarım hepimiz için çok güzel bir sene olur 2017 :))

      Sil
  5. İlk soruda çoğu benzer şeyden muzdarip. Bilemedim ben mi anormalim :)) hakikaten güldürdün beni, özellikle de ikincide
    Neyse işte sözün özü:
    Mutluluk veresice 2017 boyunca
    Gülücüklü kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin farklı sıkıntısı vardır yahu :D
      Sen deee :))

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Zaman çok hızlı geçiyor be Deep :)

      Sil