26 Ocak 2017 Perşembe

Dünlüğümsü, Bugünümsü, Belki Her Günümsü


Kişisel yazıların beğeni miktarının diğer yazılara nazaran daha fazla olduğu bir blogta günlüğümsü yazılar yazmak da gerek sanırım. Aslında kişisel blog platformunda gereklilikler devre dışı kalmalı bence.
Her neyse.
Hayatın akışına kaptırmışım kendimi sevgili Okur'cum. Günler nasıl geçiyor, neler oluyor elbette ki farkındayım, hatta hayat bazı şeyleri fark etmem için gözüme gözüme sokuyor lanet olsun ki. Öyle bir kusma isteği, bir kalıpları yırtma isteği doluyor ki içime anlatamam. Bu günler içerisinde çeşitli hallerimi gördüm: Hava şartları nedeniyle ertelenen sınavlar ardından eve dönüşe yaklaşmışken iptal edilen uçaklar, aynı gün içerisinde şehrin bir ucundan diğer ucuna koşa koşa trene yetişme çabaları ve günün sonunda pert olmuş bir Kız, memlekete dönüşün ertesi sabahında çok sevdiği bir insanın vefat etmesi ve yaklaşık üç saat sonra mini mini bir yeğenin dünyaya gelmesiyle ağlasa mı gülse mi şaşıran bir Kız ve 1 hafta içerisinde 3 defa şehir değiştirip o arada da bazı kararlar almaya çalışan ve kendine sürekli karışan sıfatı "yetişkin" olan insanlara sinirlenen bir Kız.

Bir saniye, üsküfra(istifra) edip geliyorum.

***

Şu insan denen varlık ne kadar garip değil mi: sağı solu belli olmayan, anlaşılmak istenen ama kapalı kutu gibi dolaşan, saygı bekleyen ama kendi dışında kimseyi umursamayan, ilginç denişik bir varlık işte.

Yetişkin... Aslında sözlükten bakınca ruh bilimsel manada içi dolu dolu ve önemli bir kelime: Beden, ruh ve duygu bakımlarından olgunluğa erişmiş olan (kimse). Amma velakin şu manidar anlamı da mevcut: Gelişimin herhangi bir yönünde veya tümünde duraklama düzeyine erişmiş olan.  Duraklama düzeyi... Evet, şuan tanıdığım pek çok "yetişkin" için kullanabileceğim tanım bu; gelişimde duraklamış. Yeniliğe açık değil hatta yanlış bildiği bazı davranışlarda inatla o yanlışta ısrar etmekten adeta zevk alıyor, olduğu yerde gubarıyor ve sanki sürekli şu sözleri tekrarlıyor "Ben yetişkinim! Bana saygı göster seni zavallı delikanlı! Ayağımı öp alçak! Bir şey mi söyleyeceksin? Bu konuda bir fikrin mi var? Kes çeneni ve yetişkinleri dinle! Biz her zaman senden daha çok şey biliriz!"
Hayır efendim, ergence bir isyan değil bu sarf ettiğim sözler. Kelimenin tam manasıyla saçma hareketlerde bulunan ve gülünç sözler sarf eden yetişkinlerden gerçekten de bıktım. Yok mu senin de tanıdığın saçma sapan küslükleri olan, anlamsız laf sokma çabalarına giren, birbirinin ardından kuyu kazan, paranoyakça tedbir alan yetişkinler?

***

Tutmayan planlar, değişken duygular, dalgalanan olaylar ve bir gökyüzü. Platonik aşkı için bir HİÇ olduğunu anlayan bir Kız'ım işte, anıları yakmak için istediğim çakmağı sigara için sanan insanlar var etrafımda.

Hayallerimi suya anlatıyor ve içiyorum, açlığımı bastırsın diye bir lokma umut alıyorum üstüne. Umut karın doyurur mu acaba? Yarı tokluk da belki benim yaşam stilimdir, belki de beni doyuracak olan safi bilimdir.

Ben konuşurken sıkılmayacak, sözlerimi saçma bulmayacak bir insana ihtiyacım var ama her şeyi anlatabileceğim çeşidinden olsun lütfen, HER ŞEYİ...
Ben yargılamadan dinleyebilirim, yeter ki yalan olmasın sözlerde.

Kalemimde gökkuşağı renkleri, ellerimde kömür karası. İçten bir gülümseme armağanım var sana, sen bari bir sefercik ayna gibi olsana bana..

Yazarken de bunu dinledim. Buyur sen de dinle.


Sevgiler
Kız

8 yorum:

  1. Yetişkinlerin söylediğini yap, yaptığını yapma, ya da tersi işte ne bilim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onlar yalnızca dediklerinin yapılmasını istiyorlar ama yaptıkları iki yüzlülük; doğru olduğunu söyledikleri şeyi kendileri de yapmalılar, yoksa söz hakkına sahip değiller bence.

      Sil
  2. Gerçekten epey karışmış durumlar, Allah kolaylık versin. İkinci tanım konusunda haklısın bence de. Onlara kulak ver ama çok da takma, kafana uyanı yap. Yalnız o sözler amerikan filmindeki bir replik gibi olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol.

      Haklısın sis. Ah yüce Tanrım, silahımı çekip şu yetişkinleri bir bir temizlemek için nelerimi vermezdim. Ama biliyorsun, şu lanet olası federaller anında kapımda biterdi!

      Sahi, federaller de yetişkindir değil mi :D

      Sil
  3. Aslında bu isyan olmamış.
    İsyan daha büyük bir yeri yakmayla oluyor ama o yetişkin dediklerin büyük ihitmalle yaş almış ergenler...
    Kimler bilmiyorum ama pek bulaşma sen yetişkin olduğunda hakkını vererek farkında olarak olursun. Bir başkasının ne sandığı da tırt yani sen biliyorsun ya o yeter.
    Bu arada çıkmaz o anlaşacağın insan hemen çok zor ama bıraktığında o gelir seni bulur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakamıyoz ki biz, anca söylenirim ben mesela :D

      Yaş almış ergenler.. Aynen yaa :D

      Umarım. Belki bir gün.. :)

      Sil
  4. fakat şarkı iyiymiş.

    durumlar biraz karışık bir şey diyemedim. ama okudum ya bana yeter.

    ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkılar olmasa ne yaparız :))

      Demek zorunda değilsin ki zaten, okumak sana yetiyorsa bana da yeter :))

      Sil