12 Ocak 2017 Perşembe

Yatay Geçiş Serisi #3 İngilizce'yi Parçalamak

Bu seriyi bir türlü bitiremediğim için kusura bakmayın, araya çok fazla şey girdi ve fırsatım olmadı. En kısa sürede 4. yazıyı da yazarak seriyi tamamlamak niyetindeyim. Umarım yardım arayanlara faydası dokunur.


Yatay geçiş yapmayı düşünen sevgili arkadaşım. Yatay geçiş yapmayı düşünebileceğin üniversiteleri seçip sıraladın, şartlarını da yanlarına mini mini dizdiysen bak bakayım oralarda bir yerde İngilizce sınav şartı koyan üniversite var mı? Yok ise bu yazıyı okuman gerekmiyor zaten, git ortalama kas sadece :D Eğer var ise, şöyle geç bakalım karşı sandalyeye, iki çay söylüyorum, biraz konuşmamız lazım.
Cevabını bilmen gereken birkaç soru var öncelikle:
- İngilizce şartı arayan üniversiteler hangi sınavları kabul ediyor? Kendi İngilizce sınavları var mı?
- İngilizce seviyen nasıl?
- Kurs takviyesi alman gerekiyor mu?

O zaman cevaplamaya başlayalım beraber.

- İngilizce şartı arayan üniversiteler hangi sınavları kabul ediyor? Kendi İngilizce sınavları var mı?
Üniversitelerin büyük bir çoğunluğu TOEFL, IELTS gibi sınavları kabul ediyor ve bu sınavlarda minimum yapman gereken puanı da sana bildiriyorlar ama bununla beraber üniversite bünyesinde bulundurdukları yabancı dil bölümünün yaptığı her üniversitenin kendisine ait olan İngilizce sınavından elde ettiğin "geçer" notunu da kabul ediyorlar.
Yaptığım araştırmalar ve kendi deneyimlerime dayanarak söylüyorum, üniversitelerin kendi sınavları daha kolay oluyor. TOEFL, IELTS gibi sınavlar daha zorlayıcı ve kapsamlı oluyor, ekstradan konuşma gibi bölümler barındırıyor ki bu da bizim eğitim sisteminden çıkmış pek çok öğrencinin en zorlandığı kısım oluyor.
Bu durumda yapacağın şey kar-zarar hesabı yapmak. Eğer İngilizce sınavına gireceğin üniversiteden çok uzakta yaşamıyorsan ve muhtemelen gireceğin birden fazla üniversitenin sınavını da hesaba katarsan(her sınav ortalama 100 TL) maddi ve ulaşımsal açıdan sıkıntıya girmeyeceksen üniversitelerin kendi sınavlarına kayıt yaptırıp onlara girmen senin için daha avantajlı olacaktır. Ama eğer dersen "ben o kadar çok para harcayamam, ulaşım da benim için problem olur" o zaman sana TOEFL, IELTS gibi seçeneklerden birini seçip ona yönelik bir kursla sınav odaklı çalışmanı tavsiye ederim.(Sınavlara hazırlanış için ayrıntılı açıklama sorulardan sonraki kısımda olacak.)

- İngilizce seviyen nasıl?
İşte en sevimli soru. Bu seviyeyi anlamak için sana şu kriterleri sunuyorum:
-Hiç bilmiyorum.
-Biraz biliyorum.
-Anlıyorum, konuşamıyorum.
-Konuşuyorum ama eksiklerim var.
-Konuşuyorum, çok iyi anlıyorum.
-Ana dilim gibi...
Ben yatay geçiş hazırlık dönemindeyken "Anlıyorum, konuşamıyorum." seviyesindeydim. Hayatımda hiç essay yazmamıştım(İngilizce sınavlarında illaki essay yazdırıyorlar) üstelik. Bu sebeple dil kursuna başladım ve kurstan sonra seviyem "Konuşuyorum, çok iyi anlıyorum." olmuştu.

- Kurs takviyesi alman gerekiyor mu?
Eğer seviyen "Ana dilim gibi..." ise ihtiyacın olduğunu sanmıyorum :D "Konuşuyorum, çok iyi anlıyorum." seviyesinde isen ama essay yazma pratiğin hiç yoksa en azından kısa süreliğine bir essay eğitimi almanı tavsiye ederim. Bu iki seviyenin dışındaki seviyeler için kursu tavsiye ederim.

Şuan geriye iki ana konumuz kaldı: İngilizce sınavına hazırlık ve kurs seçimi.

1) Eğer TOEFL, IELTS gibi sınavlara girmeyi düşünüyorsan, bu sınavlara özel kurslar var. İyi bir araştırma ile bu kurslardan birisine yazılıp pratik bir şekilde seni sınava hazırlayabilirler. Ben bu sınavlara yönelik hazırlanmadığım için bilgi vermeyeceğim ama küçük bir not düşeyim. Bazı üniversiteler bu sınavları yapan serbest sınav merkezlerini kabul etmiyorlar, belli üniversitelerde yapılan TOEFL ve/veya IELTS sınavlarını kabul ediyorlar. Sınav olacağın yeri araştırırken aklında bulunsun bu.

2) Eğer üniversitelerin kendi İngilizce sınavına girmeyi düşünüyorsan, tek tek o üniversitelerin sitelerine girip örnek sınav ya da çıkmış sınavlarını bulup bir göz atmanı tavsiye ederim. Sınav tarihlerini de not edip sık sık kontrol etmeyi unutma. Kurs takviyesi gereksinimi duyuyorsan seni bir alt maddeye alalım çünkü iki maddeyi birleştirerek yazacağım.

3) Kurs takviyesi alacak arkadaşım, kurs araştırmalarına hemen başla(ki bu aslında senenin başında yapılması gereken bir hareket ama ben yazıyı geciktirdim işte, yapacak bir şey yok :D ). Eğer bulunduğun şehirde varsa Amerikan Kültür Derneği kurslarını aklında bulundurmanı tavsiye ederim, belli bir seviyeden sonra yabancı hoca ile ders işlemeye başlıyorsun ayrıca speaking clublar gibi pek çok etkinlikleri oluyor. Ben oldukça memnun kalmıştım.
Tamam, kursu buldun, başladın ve temel seviye İngilizce eksiklerini tamamladın. Bu kısımdan sonra artık hocalarına falanca üniversitenin falanca sınavına hazırlandığını söyleyip örnek sınavları da göstererek bu sınavlara hazırlanmanı sağlayacak ödevler vermesini isteyebilirsin. Hocalardan bu tip ricalarda bulunmaktan çekinme sakın çünkü hocalar çalışkan öğrencileri sever :D

Soruların varsa yorumlara buyur edeyim seni :)

Bu da İngilizce kurs anılı şarkım olsun :D Ne günlerdi bee :)
Sevgiler
Kız

=>Yatay Geçiş Serisi #1 Yatay Geçiş Nedir? Kimler Yapabilir? TIK TIK

=>Yatay Geçiş Serisi #2 Hazırlık Süreci TIK TIK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder