5 Şubat 2017 Pazar

Şipşak, Hızlı Yazılar: Buralar Hep Karışmış


Yetişkinliğe geçiş sürecinin duygu buhranlarıyla beraber aşırı mükemmeliyetçiliğin getirdiği huzursuz ruh halinin birleşimi şuanda içinde bulunduğum hal. Kafamın içinde at koşturan düşünceler ve yorgun duygular var. Gelecek kaygısı, günü iyi değerlendirmek, sevdiklerime vakit ayırmak, kendime vakit ayırmak gibi düşüncelerin beni bu kadar yorabileceğini tahmin etmezdim ama yoruyor. Peki, sebebi ne? Biraz umursamaz davranmak beni öldürmez ya da hayatımı felakete döndürmezken neden bu kadar ciddiye alıyorum her şeyi? Evet, umursamaz davrandığım zamanların sonunda daha ciddi stresler yaşayıp kafayı yemenin eşiğine geldiğim oldu ama bunun ayarını tutturabilmemin mümkün olduğunu düşünüyorum. Her şeyin hesabını yapmamın imkanı yok; en mükemmel tatili geçirip, en mükemmel ders programını hazırlayıp, en mükemmel üniversite dönemini geçirmek… Söze “mükemmel” kelimesi karıştığında zaten gereksiz bir parlaklık bir patlama oluşmuyor mu cümlede? Evrendeki sistem bile sekteye uğradığında, bozulduğunda açıklığı yamamak yönünde çalışıyorken ben neden her şeyi tek seferde en doğru şekilde yapma isteği duyuyorum? Benden “mükemmel” diye bahsetmeleri için mi? Ya da daha doğrusu kendimi “mükemmel” görebilmem için mi? Bu istek gereğinden fazla zulümkar değil de ne. Herkesin yamanacak açıklıkları vardır, bunların varlığını reddetmek delik deşik kalmamıza neden olur. Çok açık değil mi?


Sevgiler
Kız

4 yorum:

  1. Aslında bence her insanın içinde bulunduğu durum ya da yapabildikleri ya da elindekiler onun en mükemmel halidir. Çünkü başka mükemmellere göz koyan insanların belki %90ı kendi mükemmelliklerinden de olmuşlardır. Şu meşhur, kekliği taklit eden karga gibi. Buna bazıları elindekiyle yetinmek diyor ama bence bu çok daha başka bir kavram. Bunun karşılığı benim defterimde şöyle:
    *Mükemmelini Fark Etmek*
    Hepimizin mükemmelini fark etmesi ümidiyle.
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak yaa. Ne doğru dedin Talha. O anda elimizdeki en mükemmel şey zaten elimizde olanlardır. Daha iyisini istemekte bir sakınca yok, olayı hırsa ya da dayatmaya dönüştürüp kayışı koparmamak şartıyla. :)
      Gülücükle kal neşe saçan arkadaşım :))

      Sil
  2. Merhaba,

    Galiba o ruhun cam bir bardaktan su içmeye ihtiyacı var... Pek çok insanın başına böyle sıkıntılı zamanlar geliyor. Su içmek lazım, ferahlamak lazım.

    Güzel günler diliyorum! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Herhalde bu gerginliği ancak su yatıştırabilir; suyu içmek, izlemek, içinde yüzmek, sesini dinlemek...

      Ben de size efendim :)

      Sil