23 Nisan 2017 Pazar

Şipşak, Hızlı Yazılar: Mutlu Olmak İçin #3 VASAT

Vasat olana istekli olmak..

Selam Sevgili Okur,

Geçen sene büyük hayaller kurup bir türlü ulaşamamaktan dolayı kendimi kısır bir başarısızlık döngüsüne sokmuş ve bu kısır döngünün kaçınılmaz sonu olan hiçbir şeyden keyif alamama, yeni şeyler denemekten kaçmak gibi insanı hayattan soğutan durumların içine girmiştim. Bana vasat olanı kabul etmeyi tavsiye eden psikoloğum olmuştu. "Elinden geleni yap ve sonucun çok iyi olmaması seni üzmesin." Bir şeyin en iyisini elde etmek genelde hemen olabilecek bir durum değildir, kademe kademe, zamanla kendi "en iyi"mizi elde ederiz ama bu süreç içerisinde elimize geçen ve çoğunlukla vasat olan küçük sonuçlar topluluğunu beğenmez ve bizi pes ettirmesine izin verirsek o "en iyi"ye asla ulaşamayız. Olayın altında yatan temel mantıklardan birisi de bu sanırım.

Sanırım bu bakış açısını kavrayıp biraz da uygulayınca hayat güzelleşmeye başladı. Vasatlıklardan oluşan sevimli bir hayat görüyordum ama eskinin aksine bu beni rahatsız etmiyordu, çünkü bir küçük vasatlıkları toplayıp istediğime ulaşabileceğime inancım vardı. Gördüm ki böylelikle pes etmeden çalışıyor ve işlerinden keyif alıyormuş insanlar, özellikle de başarılarıyla hayallerimizi süsleyen kişiler.

Bu sene kendi adıma bir başarı elde ettim ve istediğim okula geçiş yapabildim. İçine girdiğim yeni ortam beni çok sarstı çünkü herkes sanki her şeyi mükemmel yapıyor ve hayatları mükemmel gidiyormuş gibi bir tavır içerisindeydi. Şişirilmiş egolarıyla ortalık koca kafalılar kaynıyordu ve ben elimdeki güzellikleri tam anlamıyla değerlendirmeyi bilmiyorken aynı zamanda yoğun bir okulun temposuna girmiştim. Bocalamanın allahını yaşadım kendi adıma. Duygusal anlamda etkilendiğim pek çok şeyin dışında birde kendimi yetersiz hissetmeye başlamıştım ve sanki hayatım boyunca elde ettiğim bütün başarılara reset atmış gibi hissediyordum. Geçen seneki o sıkıntılı duruma tekrar dönmüştüm lafın kısası :D Geçmiş zaman kipiyle konuşuyorum çünkü bu konuya tekrar bir el attım yaklaşık 2 hafta önce.

Okuldaki şişkin egolar halen varlar ve gün geçtikçe şişiyorlar(nedendir bilinmez), öğrencilere eşek yükü gibi ders yükleyen hocalarım da sağolsunlar varlıklarını sürdürüyorlar. Benimse yapmak istediğim hobilerim ve öğrenmek istediğim koca bir derya biyoloji bilgisi var. Tüm bunları harmanlayarak kendi vasatımı tekrardan oluşturmaya çalışıyorum işte. Sevdiğim uğraşlar için kendime vakit tanıyor ve bununla beraber de yapılması gerekenleri aralara serpiştiriyorum. Dile kolay tabii, bunu uygulayabilmek için bahanelerimi ve erteleme huyumu bırakmaya çalışıyorum. Güzel bir başlangıç yapmış gibi hissediyorum, sonu nereye varır bilinmez ama şuan huzurlu hissediyorum.

Senin de varsa bu konuda yazacakların buyur yorumlara :)

 Bugün dilime dolanan şarkı bu olunca yazının altına iliştirmek için başka şarkıya elim gitmedi. Anlamının yazıyla bir bağlantısı yok :D

Sevgiler
Kız

2 yorum:

  1. umarım huzurunuz hiç eksik olmaz sevgili kız: okulunuz ve çevrenizdeki insanlara rağmen bir şekilde huzur sizi bulacaktır; kargalar uğurlu varlıklardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım kimsenin huzuru hiç eksilmez :)
      Sahi, kargalar ne güzel varlıklar :)

      Sil